Kopiera text - skriva ut
Jag har kopierat en text på nätet som jag klistrant in i word och som jag vill skriva ut. Texten är grå med svart bakgrund på "papperet".
Om jag nu skriver ut den som den är kommer jag ju att tömma den svarta färgpatronen bara för den svarta bakgrundens skull.
Hur gör jag för att få vit bakgrund och alltså bara skriva ut texten ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Ett simpelt sätt är att klistra in texten i en enkel textredigerare först. Då försvinner ofta all formatering.
Har inte använt Word på åratal, men förmodligen kan du markera all text och klicka på någon bakgrundsfärgsknapp och välja exempelvis vitt eller ingen bakgrundsfärg eller ”automatisk” eller vad det nu kan heta. Kanske finns i Word även någonting som liknar OpenOffice.org Writers Format ? Standard?
Ännu ett alternativ jag kommer på i hastigheten kan kanske vara att, istället för att bara klistra in det, välja Klistra in special och därefter välja någonting i stil med ”Oformaterad text” eller vad det nu kan heta i Word.
Det finns säkert fler sätt, men detta var vad jag råkade komma på just nu. Förhoppningsvis fungerar något av dem…