Bluetooth-problem!
Hej! Jag undrar om nån kan hjälpa mig. Det gäller överföring av filer från datorn (Vista) till min mobil.
Mobilen är en Nokia 5610 xpressmusic som jag köpt begagnad, så jag har tyvärr inga tillbehör annat än själva laddaren.
Bluetooth är aktiverad och jag gör precis som man ska. Datorn hittar min mobil, men när jag väl ska föra över så får jag bara beskedet att "Filer av den här typen kan inte behandlas av bluetoothenheten eller -datorn". Se även bild.
Det märkliga är att det går utmärkt att skicka filer till min dotters mobil, och sen från den till min mobil.
Jag har varit i kontakt med Nokias support, men de säger att jag ska köpa USB-kabel och ladda ner ett stort program som heter Nokia PC-suite, och visst kan jag väl göra det. USB-kabel ska jag så klart skaffa, men bluetooth ska ju fungera UTAN kabel!
Kan det vara något litet som jag förbiser?
Mina andra mobiler som jag haft tidigare, alltså riktiga "Warszawamodeller" från Hedenhös, har aldrig krånglat så här.
Är det som jag tror, att ju fler finesser en apparat har, desto fler problem uppstår och desto mer sårbar blir den?
Fast det verkar som sagt inte vara ett problem i själva mobilen, utan i datorn.
Jättetacksam för hjälp!
PS Jag kanske ska tillägga att jag testat både jpeg-filer, mp3 och wav, men inget funkar.