Programmering iFokus???
Jag är ny här och ser när jag söker att det inte finns någon programmering iFokus som helt enkelt handlar om allt inom programmering. Ser dock att det finns lite om Webbdesign och VBA här, men det är skillnad mellan VBA Visual Basic och VBScript. Arbetar nämligen själv i Visual Basic smat C#. Tänkte bara se om det finns flera här som håller på med de två språken?
Själv pysslar jag lite med Python och möjligen C++.
Försöker själv komma igång igen med lite C++, men de två små projekt jag velat förverkliga har det visat sig att någon hann före, om än inte i C++, men ändå. Enda lilla miniprojekt jag håller på med för tillfället är lite OpenOffice.org Basic, men det kanske inte ens räknas som programmering…
Ok, C++ höll jag på med ett tag men jag är mer förtjust i C# då jag tycker det språket är lättare att arbeta med precis som Visual Basic - samt C# påminner mycket om Java och Javascript vilket jag har också arbetat med - främst det senare då Java var alldeles för svårt att använda.

Sjalv sa anvander jag framforallt Java nufortiden, arbetade med C i 8 ar innan jag switchade till Java.
Fordelarna med Java ar att alla utvecklingsmiljoer ar 5 till 10 ar fore utvecklingsmijoer for andra sprak. Det ar praktisktaget underbart att byta till Eclipse efter att ha varit tvingad att arbeta i Visual Studio for att gora nagra tillagg till C#. Det ar som att ga fran att kora en gammal Volvo 740 till en BMW M3a.
Det ar ratt sa skont att det aven gar att gora C++ tillagg i Eclipse… aven om spraket C++, ar en av datavetenskapens svarta sidor. Det ar helt enkelt horribelt. Det ar chokerande att "programmerare" fortfarande tror att C++ ar snabbare an Java. Vill man vara oproduktiv sa ar C++ ett utmarkt alternativ.
---
#4 kan hålla med dig till en viss del, enda anledningen jag lämnade Java var det värdelösa programmet jag arbetade med - kunde inte skapa exekveraingsbara program med det. Även om jag gillar JavaScript så bestämde jag mig för att skapa mer "riktiga" program då html inte är något program. Gick då över till Visual Basic och nu lär jag mig C# - tycker båda är enkla jämfört med C++.