Datorn iFokus

Datorn

Etikettvarningar
Läst 5255 ggr
[Norum]
0

Ändra till PDF-fil

Jag har en hel lunta kursmatriel som jag skulle vilja göra till en pdf-fil.. Jag vet att det ska gå men hur gör jag? Tror det är ett särskilt program..

Isak
0

Installera bara detta tillägget till Word så ska det inte vara några problem.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

AktieTrader
0

#1 Om man har Office 2007.

Gratisprogrammet PDF Creator är kanon istället och funkar med alla program som kan skriva ut.

Om du har kursmatriel på papper s måste du scanna istllet.

[Norum]
0

Tack, Isak! Ska installera på en gång! -)

*2 Fyllde år nu i fredags och fick en ny scanner..
Gissa vad som fanns inbyggt i den bara man tittade efter? Skäms
Japp! Jag kan göra pdf-filer… *suck*

Kaj
0

Portable applications har [PDFTK Builder Portable](PDFTK Builder Portable ) som även fungerar för de som inte har en scanner med PDF funktionalitet.

guraknugen
0

#2: Kan du exempelvis göra ifyllbara formulär med PDF Creator?

#0: Många kontorsprogram har PDF-export som standard. En del av dessa kontorsprogram är dessutom gratis. I det program jag själv brukar använda (skit samma vilket) är konverteringen klockren. Du nämnde för övrigt inte vilket filformat du har på dina filer eller vilket program du (eller vem det nu kan vara) använt för att skapa filerna.

[Norum]
0

Nu har jag ju fått till mina pdf-filer.. Känns så skönt! Ska lägga ut flera av dom på hemsidan så detta underlättar ju verkligen…

MichaelE
0

Office 2007 - Word kan spara i PDF-format

DesK
0

Open Office kan enkelt spara i PDF-format  Glad

/Désirée

[Norum]
0

Scannern fixar allt papper som jag har i pärmen och som jag vill ha som pdf. kanon! :-)
Annars använder jag open office..

guraknugen
0

#9: Om du har OpenOffice.org känns det juj lite märkligt att du ställde frågan. Eller saknar du knappen för export till PDF? Annars går det bra att gå via menyerna också, så klart. Det är väl något i stil med [Arkiv ? Exportera…] eller liknande, har jag för mig.

[Norum]
0

*10 Ja, nu har jag open office.. det hade jag inte förrut, inlägget skrev jag för snart ett år sen.

guraknugen
0

#11: Okej, då var jag inte tillräckligt uppmärksam. Tittade inte på datum. Får ta på mig det som slarv i läsandet av inlägg…

Cool

[Norum]
0

Ingen fara.. haha Blev lite snopen när den poppade upp efter all denna tid själv.. :)