Coolt OS
http://www.youtube.com/watch?v=xQesqfHE5o0
frågan är bara om min dator klarar av det…
Ser coolt ut, men jag ändå inte fundera på vad poängen är? Sååå himla kul att Alt-tabba är det väl ändå inte?
Mvh // Johan

Jag tycker sådana effekter bara är jobbiga, tar plats och Alt-tabba…nej det är inte skojjigt….
Fråga sätter mig samma sak…vad är poängen?

Det är ju ett vanligt Linux med en fönsterhanterare, om bara du har ett någorlunda grafikort så är det nog inga problem. Min kollega på jobbet kör detta och man får faktist en bra koll över var applikationer körs.
Alt-tabba är ju trots allt en brist på överblick, något som man slipper när man inte kör Windows…
---
#3: Alt-Tab, Kringla-Tab, Exposé är ju bara olika namn på samma sak. Man vill byta aktivt fönster…
Mvh // Johan

Kärt barn har många namn! 

Fast ändå inte, alt-tab är mer som att sitta med en pappershög och sedan titta på ett papper i taget. Medans Expose är som att ha alla papper uppsatta på en tavla. Gissa vart man hittar sitt papper snabbast på…
---
#6, det er samme prinsipp som i Compiz/Beryl :)
Inte behöver man en snabb dator eller ett bra grafikkort för att köra Compiz. Jag använde det på Julias gammla P2 med ett Geforce2 32Mb kort och 64Mb RAM utan problem. Det gäller bara att aktivera stretch_texture och undvika att använda transparenta fönster så går det utmärkt. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson