Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1122 ggr
bluemary
0

Stänga av nattetid ?

Jag har jättestora problem med inloggningen av min dator. Gör det något om den står på "vila" nattetid
och när jag inte använder den ? (använder aldrig
batteri). Vill helst inte logga ur mig för då blir det
ett elände igen. Tack för svar !

Karl-Goran
0

Nej det gör inget om datorn står på dygnet runt. Fattar det som det är en bärbar du har, (du nämner batteri) Så dra gärna ur laddaren någon gång då och då och kör slut på batteriet, batterier mår bäst om dom motioneras regelbundet.

Kaj
0

Jag sätter alltid min dator på vila. Stänger i princip bara av den när en windows update kräver omstart.

batman
0

Så gör jag ofta men sen kommer problemet! Ljudet lägger av och enda sättet att få igång det igen är att starta om. Väääldigt irriterande. Ibland lägger det bara av när man sitter vi datorn. Skrikandes

någon som har en lösning?

guraknugen
0

#0: Varför använder du aldrig batteri? Det är ju kanon om strömmen går. Då kan man lugnt och fint avsluta det man håller på med och stänga ner i lugn och ro istället för att riskera att saker går snett om strömmen gick just när datorn skrev till hårddisken, exempelvis.

Det finns ju folk som betalar tusenlappar för att få samma trygghet med en stationär dator, och här har du det ”på köpet” i en bärbar och utnyttjar det inte…

Nåja, var och en gör ju som den vill.