Webfönstret blir mindre och mindre!
En kompis till mig har ett litet irritationsmoment med sin webbläsare (IE 8, windows xp).
Ibland, rätt ofta, så börjar listen längst ner att ''krypa upp''..den hoppar upp kanske en halv cm vid varje klickning på en sida. Till slut är det så smalt mellan nederkanten och överkanten att det inte går att se någonting.
Nedanför nederkanten så är det bara helt vitt. Det går inte att dra ner den på något sätt heller.
Jag har ingen skärmdump, men det är bara att listen längst ner flyttas gradvis up och tränger hop ytan på fönstret så att man får scrolla mer och till slut inte har plats att läsa ens. Någon som vet vd det kan bero på eller vad man kan göra åt det?
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Om det är att ie( fönstret blir mindre än full skärm du menar så kan detta hända om man öppnar en sida som öppnar ett webbläsarfönster i annan storlke än fullskärm.
Detta löser du på följande sätt.
- Starta ett ie8 fönster.
- Därifrån öppnar du ett nytt ie8 fönster via en länk.
- Om sidan nu blir liten - stäng det första fönstret
- Dra i kanterna på det lilla fönstret och gör den till full skärm.
- Stäng nu detta fönster igen.
- Nu skall IE8 komma ihåg storleken så du får fullskärm igen.
Nej det är inte det, fönstret är fullskärm och det går inte att dra i det, dessutom krymper det man ser varje gång man klickar på nåt (tex lägger in ett youtube klipp bland favoriter eller liknande, då krymper den rutan man redan är inne i och blir mindre, utan att gå ner från fullskärm…)
..men..bleh, jag ritar och visar.. vet inte om det blir tydligare men jag kan som sagt inte ta en skärmavbild eftersom det inte är min dator.

Skumt. har du kört igenom en viruskoll på datorn för att se om det är något som kommit in på den som orsakar detta?
Tips Esset NOD32 Antivirus 4. Den bruakr hitta virus och spyware. Den finns i en trial version man kan köra.
Microsofts nya Security Essentials skall också vara bra (den är gratis) men finns inte i svensk version ännu men skall funka om man kan leva med den engelska versionen
Finns virusprogram på datorn…tror att det är nåt annat. Den är splitter ny och har inte gjort annat än krånglat, hårddisken är utbytt en gång redan m.m. :/
Cool funktion, de kan de där gubbarna i Gates-sekten.