Datorn iFokus

Datorn

Etikettköp-och-sälj
Läst 3466 ggr
Nicke86
0

Köpa spel laptop

Hej!

Min dator gick sönder här i veckan. Förhoppningsvis får jag den lagad med hjälp av reklamationsrätten men ska köpa ny snart endå=)

Jag är på jakt efter en spel laptop, snälla inget tjat om "köp stationär" jag har mina skäl.

Priset får ligga mellan 15 000-18 000 kan även gå upp ett par tusenlappar om det är prisvärt. Minst 17" 4gig ram och 2.2ghz dubblekärna med minst 4 cashe minne. Grafikkort är jag lite osäker på.

Skulle även vilja ha lite tips på märken som skulle kunna funka för spel. Jag har haft en acer och hp, acern var ingen hit alls så helst inga sådana tips om ni inte kan övertyga mig=)

Undrar också om det finns någon här som har en alienware? Om sådant är fallet, har dom bra kylning? Och är dom värda pengarna? Jobbigt att släpa runt på kylbordet hela tiden.

Tack på förhand!

//Niclas

pentsium
0

Ailienware är inte prisvärda.

Bogey
0

Satsa på en bärbar med en så ny (läs snabb) nVidia- eller ATI-krets som möjligt, samt så stor skärm som du anser fortfarande är bärbart. Resten brukar nästan följa med på köpet. Priset landar ofta på runt 10tkr och uppåt.

pentsium
0

Tio miljarder kronor låter dyrt för en laptop.

Bogey
0

#3 litet t står för "tusen" inte "terra" som ett stort T skulle ha gjort.

Jfr. ml = milli liter resp Mhz = Mega hertz

pentsium
0

Prefixet för tusen är ju K som i Kilo , så om man ska vara helt korrekt så ska det ju vara 10 Kkr.

mackeNR1
0

Kolla upp  Asus G2S , har en själv som är jättebra!

Kan spela t.ex batman arkham asylum på den.

2.2GHz Intel Core 2 Duo processor T7500 (Santa Rosa platform)
Windows Vista Home Premium
Intel 965 PM Express chipset
2GB SDRAM DDR2 667MHz (2 X 1GB) with up to 4GB supported (3GB as reviewed)
17.1 WXGA (1440x900) glossy display
nVidia GeForce 8600M GT w/256MB VRAM support
160GB (5400rpm) S-ATA HDD
8x Super-Multi DVDRW dual layer LightScribe optical drive
Card Reader (MMC, SD, MS, MS-Pro)
One 8-cell Li-Ion battery
10/100/1000 Base T, integrated 802.11a/b/g/n, and built-in Bluetooth V2.0+EDR (optional)
1.3 megapixel web camera
Optical Gaming Mouse
Gaming Backpack
Vikt: Runt 4 kilo tror jag.
Storlek: Inte större än någon annan 17''

guraknugen
0

#5: I så fall kkr. Kilo är gement k, inte versalt. Vet inte varifrån folk har fått att det ska vara K, kanske för att Mega skrivs med M och inte m. Men ändå är det vanligt att folk skriver m istället för M, vilket är ännu mer förbryllande…

I datorvärlden har några fått för sig att använda K, men då inte för 1000 utan 1024, istället för att följa IEEE1541 som förespråkar Ki istället, exempelvis 1 KiB = 1024 bytes eller 1 Kib/s för 1024 bits per sekund.

#0: Det finns en anledning till att folk föreslår stationära datorer för spel. Det vore ju lite konstigt om alla fick rådet att köpa en stationär dator, men plötsligt när någon säger ”jag har mina skäl att använda en bärbar” så blir svaret ”Jaha, men DÅ går det bra med en bärbar, jag bara skojade förut…”, eller liknande…

Å andra sidan är det ju inte någon garanti att datorn duger till spel för att den är stationär, men förutsättningarna ökar ju att kunna få till en snabb dator om man har lite plats och kan välja och vraka bland hårdvara.

MichaelE
0

Asus NV50n (X5AV) serien kan vara värd att kolla på, specs:

Intel Centrino CPU: Intel Core 2 Duo P8400 2,26 GHz

4 GB RAM (2x2 GB) (32-bit utnyttjas 3 GB)

500 GB HDD

nVidia 1 GB RAM (32-bit utnyttjas 1 GB av systemminnet - totalt 2 GB grafik)

Multi DVD

HDMI-uttag

eSata-uttag

Bluetooth

Wireless N -standard 300Mbps

Cardreader (alla stora)

1,3 MPixel Cam med mic

Stöd för 64-bitar. stöd för W7

Kostar kring 10 000 på expert!

Otroligt bra dator till bra pris.

Tyvärr, 15'4 tums widescreen. såg att du ville ha 17

guraknugen
0

Det där var en rejäl skärm… 15'4 tum (15 fot och 4 tum…)

Ursäkta, kunde inte låta bli… ja, jag fattar att du menar 15,4".Tyst

MichaelE
0

#9, jo, kommatecknet svävade visst upp lite… så fel det kan bli. men visst, jag menar 15,4" Widescreen.

Nicke86
0

Tack så mycket för svaren! Kollar in dom lite närmare=)