Ominstallera Windows?
Jag har inte hittat nå'n lösning på min fråga om länkningar, inklistring och smile-ikonerna så jag har funderat på om jag kan ominstallera Windows utan att förlora mina sparade filer?
Jag använder datorn i jobbet (enmansföretagare) och har en hel del tunga filer (bildfiler av olika slag bl a) och en hel del program.
Jag har även en extern hårddisk som jag sparar filer i - men den börjar bli fullproppad.
Så frågan är alltså - om jag ominstallerar min XP förstör/raderar jag något av det som finns i datorn då? Eller går det att "installera över"?
Kanske kan en ominstallation fixa till buggen?
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Om du använder Repair bör det inte bli några problem
Gör du en ominstallation så kommer c disken att tömmas.
Tips är att partitionera C disken så du får två diskar där du lägger allt som du inte vill skall försvinna på den ena och bara har OSet och program files på den andra.
Nu tolkar jag det som att du även har en extern disk med filer och det är bra för den kommer inte att påverkas vid en ev. ominstallation.
Låter även som om du borde fundera på att köpa en till extern disk om du nu fyllt upp den du har.
Själv lägger jag aldrig några egna filer på C disken. Den är renodlad för mitt OS och programfiles.
Allt annat lägger jag på den andra partitionen respektive på mina externa hårddiskar.
Åh, vad bra. Tack, Kaj!
Då vet jag att jag bör kunna 'reparera' datorn i alla fall. Förhoppningsvis försvinner problemen jag dras med då.
Att partitionera har jag också lagt på "projektlistan". Jag fick hjälp med att göra det i en gammal dator för "hundra år sedan" - men vet inte hur man gör det själv. Men jag ska ta och lära mig det, för jag tyckte också att det var en väldigt bra lösning.
(Ytterligare en extern hårddisk kommer också att införskaffas. Det ligger som ännu ett "projekt på listan" också :) .)
Först, dock, blir det att försöka Repair my Window!
Tack igen!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Som alltid bör man ta backup på det man vill vara säker på att ha kvar innan. Visserligen skall inte något försvinna med repair men säkerhet framför ta för givet är alltid bäst.