Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 4564 ggr
AndreasS
0

För er som har problem med Live Messenger

Detta tänkte jag dela med mig av till er andra som har eller kommer stöta på samma problem när ni installerar nya versionen av Windows Live Messenger och följande felmeddelande kommer upp:

"Windows Live Communications Platform har slutat att fungera"

Jag hittade en lösning på problemet efter lite sökning på google.Klicka på start och välj Sök, sök efter wldlog.dll bland Alla filer och mappar.

Du kommer få upp två tre filer med det namnet. Radera den som ligger under contacts/wldlog.dll.

Problemet är löst.

Det fungerade för mig och jag hoppas denna lösning fungerar för er också.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

pentsium
0

Kan ingen mod klistra denna tråden?

AndreasS
0

#1 Skulle vara bra, har sett många med just detta problem.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Hjortronsylt
0

Kan du fortfarande adda nya kontakter efter filen tagits bort?

When the file is deleted it takes out the applications to add people and renders the computer useless with Windows Live Messenger.

[

](http://forum.msgstuff.com/thread-1257-post-10852.html#pid10852)Själv löste jag problemet med att döpa om filen. Det finns flera alternativ när man Googlar. Förslagsvis wldlog.dllX eller contact/wldlog-inactive.dll.

pentsium
0

Du kommer ju alltid att kunna logga in på tex WL Webmessenger och lägga till kontakter.

AndreasS
0

#3 Jag testade igår och lägga till kontakter och det gick.