Mail till fel adress
Jag undrar om det finns någon som vet varför man får mail som är adresserade till någon annan? Jag får det med jämna mellanrum på min hotmail. Det är bara spam, men adressen är inte ställd till mig
Jag har gjort virussökning med hittar inga virus.
Det är för att Spammaren har lyft in 1000-tals adresser och däribland din i fältet för "dold kopia". Därefter skickar de mejlet till en egen tillfällig eller fejkad adress.
Ett sätt att gömma till vilka man skickat samt slippa att mottageren får flera sidor adresser att bläddra förbi innan det går att läsa själva meddelandet. Vitsen är ju att de som spammas ska läsa meddelande och gå på det och den chansen ökas ju om du slipper flera sidor adresser först.
#1 Det där har jag missat helt 
Hum spammarna blir smartare och smartare! 
/Désirée

Tack snälla för upplysningen. Då är det i ialla fall inga virus
"Hum spammarna blir smartare och smartare!"
Det blir väl vi andra som vill skydda oss också? Nu var ju inte det här ett så "smart" case eftersom man gjort så i 10 år i alla fall.
Skicka mejl/spam m.h.a dold kopia är väl den "gamla" metoden.
Värre är det med spamprogramvara som du fyller med 1000-tals adresser och den genererar sen personliga mejl till var och en. Svårare att genomskåda.
Det lustiga är att jag inte har råkat ut för det här med spam som kommer med hjälp av dold kopia. Däremot så har jag fått något spam som har sett ut som ett personligt mail. Fast jag drabbas inte så där väldans mycket av spam och spamfiltret i min mail funkar bra.
Spliff det är klart att vi alla blir smartare 
/Désirée
Alla utom jag då