Bilden har hamnat upp och ner
Syrrans son satt och spelade på datorn och har lyckats med att vända bilden upp och ner, nu vet jag inte hur jag ska få tillbaka den så att den blir rättvänd, hur gör jag?
Testa att trycka Ctrl + Alt + pilen UPP

Det har jag provat men det fungerade inte på min dator.
Hm…Testa då att högerklicka på skrivbordet. Välj Grafikegenskaper. Nu borde du få upp ett alternativ som heter Bildskärmsinställningar och rotation.

Om bilden är upp och ner skall CTRL+ALT och upp pilen fungera för att återställa datorn så bilden visas rätt igen. Konstigt att det inte fungerade på din dator. Detta gäller för Windows.
Starta spelet och kolla om det finns någon inställning där.
Vänd skärmen upponer XD
Prova CTRL+ALT och ned pilen istället då.
Funkar det så har du helt klart nått vajsing på din setup, alternativt en vändbar skärm. Om inte annat löser det ditt problem för tillfället i.a.f.
Det är inte så att du har en vändbar skärm och nån skämta med dig aprillo, då?
Se där. Ctrl+Alt+? eller Ctrl+Alt+?. Bara att välja och vraka…
Jag vet, ännu ett onödigt inlägg. Var lite uttråkad…

Mig veterligen så finns inget verktyg i windows för att kunna vända på skärmbilden, de enda datorerna som jag vet att ctrl+alt+piltangenterna fungerat på är dem på min gamla skola. Det fungerar inte på någon av mina datorer hemma iallafall.
Däremot så kan jag vända på skärmbilden i grafikkortstillverkarens egna verktyg för grafikinställningar.
Antingen kan du trycka Ctrl + Alt + Pil upp, vända på skärmen eller så kan du ställa in det i kontrollpanelen till dit grafikkort. Sånt här blir man bannad för på andra forum så jag tänkte bara passa på eftersom det verkar ok här.
Märkligt forum det här.

Det funkar nu, fick gå in i grafikkortet och ändra, Det fungerade inte med ctrl-alt-pil upp/ner.
#11 Bra det löste sig.
Det där med Ctrl+Alt+pil verkar vara standard på alla Intel GMA-baserade datorer. Vi har massor av såna på jobbet. Kan bli ett kul party trick det här 
Hemma på nVidia baserade burkar måste man gå in i avancerade grafikkortsinställningar för att vända bilden.
Har inte haft tillgång till nån ATI-baserad burk för att testa motsvarande så jag vet hur det fungerar där.
#10 Varför skulle man bli bannad på andra forum..? 

Mvh Stephanie 

#11 Det fungerar inte med Ctrl + Alt + pil Upp på min dator heller, vid närmare test.
Men som jag skrev i inlägg #3 så finns annars alternativet att gå in i grafikkortet och där ändra. Bra det löste sej! 
Haha, det brukar inte vara helt poppis att alla svarar och bara upprepar samma sak om och om igen, fyller liksom inte så mkt funktion och mod får sitta o läsa massa skit. Du får testa lite andra forum så du får lite perspektiv. Här verkar iofs inte vara någon särskild inriktning så folk här är kanske inte lika nördiga.
#15 Aha, då förstår jag… Jag trodde du syftade på att du inte fick tipsa om det, eller nåt. Tyckte att det var en konstig sak att bli bannad för. 

Mvh Stephanie 

#15: Är inte så mycket på andra forum, men är med i ett antal epostlistor. Där verkar det snarare vara regel än undantag att man svarar sådant som folk redan svarat. Själva gav jag ett avvikande (eller snarare kompletterande) svar i en epostlista för någon dag sedan och vips så hade alla missuppfattat det som att jag trodde att min lösning var den enda lösningen. Trots att jag hade skrivit att min lösning bara var ett annat sätt att göra det på än de förslag som redan kommit in…
Så det spelar nog ingen större roll vad man skriver. Stör sig inte A på det man skriver så stör sig B istället. Bara att skriva på och vara sig själv. Blir man bannad så finns det tusentals forum och epostlistor att hänga i/på. Har man tur hittar man en där folk inte stör sig så mycket…
Det är snarare berikande att många oliktänkande nördar och kloka hemmapysslande gubbar och gummor, hittar en lösning på ett till synes totalt oväsentligt grundproblem. Trådarna kan bli både långa och spåra ut totalt, eller ge en lösning. Det är det forum är till för. Instämmer dock med Guraknugen, att hur man än skriver ibland så tolkar mottagaren /läsaren det på sitt sätt. Och då kan det bli hur tokigt som helst.