Krashar program på löpande band!
Sitter just nu och håller på att koka över av vansinne.
Laptop, fujitsu siemens amilo notebook sa 3650 med vista home business. AMD turion x2 ultra 64 sitter i också. Norman antivirus - nerstängt, bara jävlas och äter all processorkraft.
Allt krashar, stängs ner, utför förbjudna åtgärder etc, ja ni vet hur det låter…
Den spökklickar, utför saker jag inte gett tillåtelse till och beteer sig helt galet. Den är redan omformaterad nån vända direkt då den var nyköpt. Behöver jag göra skiten igen? Känns som om något är allvarligare fel på denna.
Kort sagt - vad tusan händer?
Har pratat med några olika som jobbar med datorer, ingen vet nåt, får bara svaret "datorer gör så ibland, ingen vet varför. Tyvärr har din fått för sig att göra så för jämnan". Skitsnack tycker jag, klart det finns en anledning nånstans, frågan är bara vad.
Har någon här inne någon susning? eller något allmänt tips? Jag blir knäpp på det här!

Tja det där låter ju som ett virus eller något.
Om problemet uppkomm nyligen kan du pröva med att gå in på startknappen och skriva "återställning" i sökrutan.
Nu skall du få upp Vistas återställningsprogram (kan ta ett litet tag). Där ser du senaste återställningspunkten. Men välj knappen för Fler återställningspunkter. Vista kommer då att lista upp fler återställningspunkter (kan även det ta ett litet tag). Välj då en från ett datum då du vet att din dator fungerade.
OBS! du kommer här att förlora alla ev. program du installerat efter detta datum samt ev. inställningar du gjort i din dator efter detta datum.
Du kan även pröva och ladda hem NOD32 som har en gratis version i 30 dagar och se om den kan rensa. Då behöver du först avinstallera ditt nuvarande antivirus program.
NOD32 hjälpte en kompis som hade ung. samma problem som du skriver och hans vanliga antivirus hittade ingenting men det gjorde NOD32

BTW - nej datorer skall inte "bete sig så där ibland" som dina kompisar sa. Det är nästan alltid någon form av Virus som kommit in.
Om ni använder datorn för spel eller surfar på tveksamma siter föreslår jag att du kopplar in UACn (user Access Controll). Den hittar du på startknappen genom att skriva User Access Controll i sökrutan.
Denna gör så att inget kan installeras på din dator utan att du först måste ge ett adminlösenord och trycka OK.
Det kan uppfattas som besvärande ibland men är en säkerhetsåtgärd så att saker inte installeras eller att det görs förändringar på din dator utan att du först ger OK till det.
Tack Kaj.
Problemet har funnits från första början tyvärr, tveksam till att återställningspunkt hjälper.
Jag använder redan nod32 flitigt på min stationära och är kanonnöjd, enda anledningen att det inte finns på denna (än) är att Norman följde med installerad och klar, så jag tänkte ge det en ärlig chans först, men ja, jag blev missnöjd rätt snabbt. Nu väntar jag bara på att ekonomin tillåter att jag skaffar nod till denna också.
Då blev jag mer säker på att satsa på nod snarast, tack.
Hade i ärlighetens namn inte en tanke på virus i all irritation, tror jag har brottats med för mycket kondensatorproblem på senaste, så jag utgick direkt ifrån att datorn var paj 
Vill du virusskanna utan att installera nått just nu kan du kolla på TechWorlds säkerhetssida.
Under rubriken "Viruskolla din dator via nättjänster" finns flera onlinetjänster för virusskanning du kan testa.
För att eliminera att det skulle vara hårdvarufel så kan tanka ner en s.k. BOOT-CD av en Linuxdistribution, t.ex. Knoppix eller Ubuntu. Då körs Linux från din CD/DVD (utan att röra din installation) och du kan testa om allt fungerar som det ska. Beter datorn sig konstigt då också, så är det troligt att det är fel på hårdvaran, men verkar allt funka OK så är problemet nånstans i Windows.
När du är klar avslutar du bara, tar ur CD-skivan och du är tillbaks i Windows.
Lycka till.
Tack så mycket!
Ska ta och prova det med.

jag tycker att det later som att du kan ha ett hardvarufel. Det ar inte sa ovanligt som man kan tro med trasiga minneskrestar etc.
Speciellt om datorn alltid har betett sig underligt. Jag foreslar att du kor ett diagnostik applikation. Som du borde fatt med datorn pa ett skivmedie.
---
#6 Bra förslag, då föreslår jag att Tassy testar Memtest86+
Bara att ladda ner ISO för att bränna till skiva eller BOOT-bar image för USB-minne om datorn klarar att starta från USB.
Kom bara ihåg Tassy, när du bränner en ISO ska den inte brännas som en data-skiva utan det brukar finnas ett alternativ som säger "bränn image to disk" eller "bränn avbild till disk"
I mitt brännarprogram (NTI CD&DVD maker) så använder man funktionen "copy" och som "source" (källa) väljer man "disc image reader"
#7: Bara att hoppas att vederbörande lyckas bränna hela skivan innan brännarprogrammet kraschar då…
#8 Kanske har en vänlig själ till vän som kan hjälpa till 
Jo visst har jag en vänlig själ som kan hjälpa mig
När det kommer till att fixa saker har jag dom som kan hjälpa till, men att hitta problemen är inte helt rätt bord för min hjälp alla gånger.