Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 3243 ggr
Niklas
0

Bärbar PC under 2000 kronor?

Jag har tidigare sett att det brukar finnas ett antal små bärbara PC med trådlöst nätverk för under 2000 kronor. Nu när jag letar hittar jag inga.

Är det någon som kan tipsa mig?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

guraknugen
0

Blocket?

Niklas
0

Nja, de jag såg tidigare var obegagnade.

guraknugen
0

Okej. Då har jag missat dem totalt. Köpte själv en begagnat Eee PC 900 på blocket i somras för strax under 2000 kr… (köpte en ny likadan nästan ett år tidigare för ca 3000 kr). Låter ju billigt om man kan få tag på en ny dator för 2000, så det var kanske en tillfällighet? Någon lagerrensning kanske? Förra årets modell? Ja, jag vet inte.

Hjortronsylt
0

Varför betala 2000 när du kan få den för 60 kronor….

Nåja, inte än. Men kanske om några år! Artikel

Kan du tänka dej att beställa från USA så kan du få den (inkl. tull) för under 2000 enligt denna artikel.

Den billigaste bärbara ligger annars på runt 2.700 kr enligt Pricerunner.

Niklas
0

Tack för era tips! Jag får leta vidare. Glad

DesK
0

Niklas, jag köpte min laptop på Tradera för 2700:- för cirka ett år sedan. Kanske kan vara idé att kolla där!

Specifikationer:   HP NC6400, Dual Core 1,83 MHz, 3 GB Internminne, Widescreen, Trådlöst och trådbundet nätverk, HD 60 GB, Bluetooth, Fingeravtrycksläsare, DVD-brännare, Minneskortsläsare, Docka, Magnesiumram, Vikt 2 kg, Pris 2700:-

Naturligtvis beror det på vad du ska använda din laptop till, men jag upplever denna som en bra arbetsdator och inte särskilt tung att ta med sig på resan.

/Désirée

Tom
0

Vår eee901 kostade 1995 kr ny på Expert. Vi är jättenöjda med den.

Tom

Niklas
0

#7: Tyvärr verkar de inte ha några i den prisklassen längre.

valp69a
1

netonnet hade den lilla gamla acern med linux senast igår.

mvh.thomas

Niklas
0

Men knappast under 2000 kronor va?

dijete
0

Jag letar som du också, Niklas. Tänkte ha i fotoväskan och överföra på plats,visa bilder,osv.. Jag kikade också på en Acer den låg under 2000 men nu är den som bortblåst..

Niklas
0

Det blev en Packard Bell Dot M 711 på Elgiganten. Den kostade 2990 kronor. Ger ett bättre intryck än jag hade väntat mig. Känns som mycket dator för pengarna.

Hjortronsylt
0

En OT fråga i sammanhanget, men stämmer det att Windows inte kommer att ordna fler säkerhetsuppdateringar för XP efter 2014?

Niklas
0

#13: Det kan mycket väl stämma. Det skulle inte förvåna mig om de slutade tidigare. Då har Windows 7 funnits i fem år och det är två generationer nyare.