Vägverket har ju en del nummerplåtar.

vah?!
Jag kan fixa serienummer till ett stort antal diskmaskiner, främst WD6. Någon särskild restaurang du vill att jag ska kika in hos?

Dem brukar också stå på en liten plåt någonstans i chassit i motorrummet på bilar.
Fast nu är det ju datorer vi ska diskutera här. Serienumret på min Eee PC är 870AAQ248516.

Förlåt, tänkte inte på på det. Postar serienumret på ESDpåsen från min senaste hårddisk: 4303390 000000766266
Han menar naturligtvis nummerserie. Här kommer en med några primtal:
2 3 5 7 11 13 17 19 23 29
31 37 41 43 47 53 59 61 67 71
73 79 83 89 97 101 103 107 109 113
127 131 137 139 149 151 157 163 167 173 ….
Du kan få serienummer Sunes jul? Annars 6YWVT3J min service-tag! :)
Enyoy!
Serienummret på en förlängningskabel jag köpte häromdan förresten: 34600324-112300056 finns det något intresse utav den? Det är en 2.5 metare.

men vafan snackar alla om här inne!?!?!?!?!?!?! jag behöver ett serienummer till ett program jag har laddat ner , xD shiit

Prova med
G L Ö M - D E T ! - I N G E - N K O M - M E R H - J Ä L P - A D I G - M E D D - D E T !
Brukar funka till de flesta piratkopior…

fuck you

He he he..
Hysteriska fjÅrtisar är roligt!
Ring/mejla programtillverkaren och köp ett serienummer!

FJÅRTIS!? JAG ÄR INTE FJORTIS, INTE ÄNS I NÄRHETEN!!!!!!!!!!!

Nä jag märker nu att du har några år kvar dit.

haha, du e ju sååå rolig
Serienummer - GaNgBaNg ? ?
93-01-30 - Du var mig en hårding- ställa en sån fråga i ett öppet forum.
Tänk på "Big Brother' s watching you."
Sorg är kärlek som blivit hemlös
#18: Det där var intressant. Sista tecknet där, U+F061, hade inte jag… Det verkar ingå i en grupp som heter ”Område fär privat användning”. Undrar vilket teckensnitt man måste ha installerat för att kunna se vad det är för ett tecken. Det jag ser är en tom fyrkant, i alla fall.

#19 men jag kan inte komma på hur jag annars ska kunna få ''kontakt'' med datakunniga människor, jag blir nästan förbannad nu, jag e skiit sur. inget reslutat, jag VILL anväda zbrush!!!! jag har försökt hela fucking helgen!!
#20 ? - de har ja hittat på ngn sajt med specialtecken - som ja kop. & sparade i Word - ex på ngr fler: ? ? ? (sparade dessvärre icke bokmärke dit)
? finns åxå i Arial. I Win kan man klicka på Startknappen & skriva teckenuppsättning i Sök
Rutan skall vara lilla a i teckensnittet Wingdings (men de funkar ju inte här) - där det bildar 69 - fast horisontellt (se bild)
------------
…kanske e ngt som funkar för ***-användare?
/L
#23: Hm… trodde det var ett UTF-8-tecken, men tydligen inte. Det var alltså bara ett ”a” fast med WingDings? Undrar bara hur det har blivit konverterat från 0x68 till U+F061…
Det där med att man lägger andra tecken på ”upptagna” teckenkoder är ju lite ålderdomligt. UTF-8 rymmer ju både ock, så att säga. Så man kan fortfarande skriva ”a” och tecken som ”?” (som i UTF-8 visade sig, efter lite efterforskning vara U+264B, vilken jag då nyss skrev genom att trycka Ctrl+Shift+u ? släpp ? 264b ? ? (Enter)).
U+F0, om någon undrar, är förresten ett ð och det används exempelvis i isländska (apropå att teckenkoden jag fick från ditt tecken först blev U+F061, alltså ”ða”…
#22: Personligen skiter jag fullständigt i vad du vill och inte vill. Är man så dum i huvudet att man ställer en sådan fråga här, får man skylla sig själv. Man får inte alltid som man vill här i livet, inte ens om man är en bortskämd snorunge som är van vid att få allt som pekas på.
#22 Nu ska vi inte förolämpa killarna här dom är riktigt duktiga på datorer, men om det är ditt pirat photoshop det gäller så borde det ärligt talat ligga en serial nånstans i torrenten, annars läser du för dåligt när du ska installera det eller så är det en fejk (du har med andra ord blivit lurad och risken att det är ett virus är mycket hög!)
Du får väll helt enkelt printa alla mappar och filer som ligger i torrenten så kanske jag kan hjälpa dig lite granna iallafall.

jo men de e en crack i den o skit, men jag är SÅÅÅ trött på photoshop nu så de inte e sant, alla bara larvar sig när man vill ha hjälp. jag har avinstallerat ph och tagit bort allt!
MEN jag vill ha hjälp med att installera zbrush…
Jo men då hade du bara behövt ersätta Photoshop.exe i photoshop mappen med crack.exe, svårare än så vart det inte lilla gumman! =)
Och det är ögonlappskopierat det med ?
#24 Jepp - hela middevitten finns på:
Unicode 4 0 ISO 10646 Plane 0
http://www.columbia.edu/kermit/utf8-t1.html
????????????????????????????
Bl.a.
[?] Håll; ALT och skriv &# och sedan 9803 på nummeriska
Tecken; CANCER
Ex på andra kul saker:
????
[?] U+2141 ⅁ TURNED SANS-SERIF CAPITAL G
[?] U+2142 ⅂ TURNED SANS-SERIF CAPITAL L
[?] U+2143 ⅃ REVERSED SANS-SERIF CAPITAL L
[?] U+2144 ⅄ TURNED SANS-SERIF CAPITAL Y
/L
????????????????????????????

#27 ögonlappskopierat? wtf?
asså jag ersatte men när jag skulle starta programmet sen så stod det att filen hade slängts bort och sp frågade den om jag ville återställa filen. då gjorde jag det å då var de som vanligt igen… '' ange serienummer ''
#29 Äkta piiiiraaate style!
Helt ärligt så låter det som om du skulle kila ner till bokhandeln och köpa dig lite papper och ett sånt där fint kit med 100 färgade tuschpennor istället. Vill du gå mer pro så kan du skaffa en sax och en linjal också. Akta bara så du inte petar dig i ögat.
#28: Nej, inte hela ”middevitten”. Bara till U+31FF plus några på U+FFxx.
I Ubuntu finns ju alla tecken, med förklaringar och allt, samt även sedan vilken version av UTF-8 varje tecken funnits med, att beskåda och använda i Program ? Tillbehör ? Teckentabell. Där finns tecken med betydligt högre kod. Exempelvis är en G-klav (hittas inte helt oväntat i kategorin ”musiksymboler” i programmet) U+1d11e, alltså fem hexadecimala siffror:
”U+1D11E MUSICAL SYMBOL G CLEF
Allmänna teckenegenskaper
I Unicode sedan: 3.1
Unicode-kategori: Symbol, andra
Diverse användbara representationer
UTF-8: 0xF0 0x9D 0x84 0x9E
UTF-16: 0xD834 0xDD1E
Oktalt kodad UTF-8 för C: \360\235\204\236
Decimal entitetsreferens för XML: 𝄞”
Dock krävs ju att man har ett teckensnitt installerat som inte har dessa platser tomma. Det finns säkert flera, men jag installerade ett som heter Euterpe. Det räcker också att det är installerat. Jag behöver inte aktivt välja teckensnittet i min ordbehandlare. Skriver jag en G-klav och den itne finns i exempelvis Free Sans, kommer Euterpe att användas för det tecknet. Nåja, självklarheter kan ju tyckas.
Mycket användbart program (Teckentabell) i alla fall, som jag kan tipsa alla Ubuntuanvändare (och förmodligen användare av andra distributioner) att ta en liten titt på. Man kan givetvis söka på det mesta om man letar efter ett tecken. I fallet ”?” räckte det att söka på ”Cancer”, exempelvis. Självklart kan man även söka på teckenkod och kopiera de tecken man hittar till urklipp.
Har haft mycket glädje av det programmet, bland annat när jag skapade min egen tangentbordslayout som numera innebär fyra tecken på nästan varje tangent. Exempelvis har jag ”??????” på piltangenterna (som ändå fungerar som piltangenter om man inte kombinerar med AltGr) samt ”?¶” på Entertangenten. Har numera heller inga siffror på översta raden, så tecken som ”/()@!"#” kommer jag numera åt utan skifttangent. Siffrorna finns numera bara på den högra delen av tangentbordet och så vidare.
#0, kom bara ihåg att fråga saker angående piratkopiering på ett forum inte är så himla bra eller smart gjort :P
Men lycka till, verkar gå jätte bra för dig 

#33 varför skulle det va en dålig ide att fråga om piratkopiering på ett forum?
/L
#34 Taket kan springa läck!
Va ere för vits med att kopiera pirater? Tvivlar dessutom på att dessa har ngt S/N.
/L
#37: 

Detta är nog den mest underhållande tråd i detta forum hittils!
Hormonstinn fjÅrtis, uppenbarligen borskämd som få blir helt tossig när ingen hjälper henne med piratkopierade program utan bara driver med det hela. Underhållning på hög nivå!

haha garvar så jag håller på o kissa ner mig!!
vilken humor ni har alltså me like!
men oki NU PRATAR VI LITE ALLVAR HÄR OXÅ
snälla lilla gumman du som skrev tråden det är OLAGLIGT att använda crackade program och hur kan du va så dum att frågar om hjälp på ett sånt här forum?
jag rekommenderar dig att antingen så betalar du snällt vad programmet kostar eller så tar du och läser på rejält
jag tänker inte äga min åsikt angående att använda crackade program!

#40 Behöver absolut inte vara olagligt att använda crackade program, jag får tex ändra i startfilen till mitt lagligt inköpta rallyspel som jag har installerat på min laptop som inte har någon optisk enhet så att den inte kollar så att skivan ligger i för att starta spelet.
Snälla pensionera tråden! Lägg den på alltid visa eller något, den e värd de hahahhah
#0 Först och främst fattar jag inte hur du kan bli så j%vla förbannad på oss som svarar på ditt inlägg när du inte kan skriva vad du vill ha serienummer till.
Om du vill ha photoshop - köp elements, det duger till mycket och kan göra det flesta sakerna som CS-serien kan.
När det gäller Z-Brush - ladda ned demot från deras hemsida och KÖP det sedan. Visst 5000 spänn eller vad det nu blir, men om du lackar ur för ingen hjälper dig så är det på grund att ingen här vill samt att det är riktigt olagligt att ge ut ett nr/serial/crack etc på grund av dettta kan straffas genom att det är indirekt hjälp för nerladdning/crackning av upphovsrättskyddat material!
Acceptera dataföretagens hårda arbete och köp programmen istället!
Håller med # 43
Köp programmet istället så slipper du att "lacka ur" bara för att du inte får hjälp med att installera ett stulet program.
Att bli förbannad för att ingen vill hjälpa dig med ditt brott är inte speciellt genomtänkt.
Sen om du ska anmärka på stavningen fjortis som du gör i inlägg #14 (hehe…passande inläggsnummer) så borde du även veta att äns stavas ens.
+3 (+1 per stycke…)

okej, här kommer en liten hormonorkan, eftersom tant lingon har hälsat på…. iaf… nu är jag lite förbannad på ''vissa''
VARFÖR tror ''ni'' att jag laddar ner? .. hm?…
för att… JAG INTE HAR RÅD! om jag hade varit en bortskämt unge skulle jag inte ladda ner, jag skulle betala för allt, för jag tkr det e mkt fräshare (hur stavas det) att köpa filmer o program o sånt.. MEN det kostaaar!
så, nu har jag tröttnat på hela jävla nedladdnings skiten, för jag e så jävla dum i huvvet o kan inte ladda ner, fattar INGET.. kanske är blond inombords, vem vet?
iaf… vet nån vad streaming innebär? min hjärna kopplar ihop det med gratis (laglig) film. lr har jag fel?
Puss på er era jävla Mupprumpor!

OCH! föresten ska jag flytta utomlands o där får man typ inga straff, folk står ju o säljer pirat grejjer på gatorna.. så.. jag skaffar PH när jag har flyttat ifrån det här JÄVLA landet…
bajs på er <3
#47 Det lär nog bli Nordkorea…
Förrsesten du borde nog söka för dina humörsvängningar för dem verkar absolut inte vara hälsosamma
hahaha :)
#0 Eftersom du är så okunnig i datorhantering så lär du knappast kunna hantera ett så avancerat program som Photoshop. Det finns många gratisalternativ att tanka ner från nätet, välj något av dessa så slipper du ifrån en massa problem.
Vad jag vet är inte Adobe ett Svenskt företag så du kommer aldrig ifrån Adobes licensavtal var än i världen du befinner dig.
För övrigt instämmer jag med Zpookey och mss-Michael
/Désirée
Den här tråden blev ju riktigt rolig.
Men nu till en helt allvarlig fråga.
Jag har PSE 5 (ärligt köpt) i min dator.
Om jag ger min CD till en kompis som får lägga in det i sin dator med det serienummer som angivits på medföljande CD.
Är det tillåtet ?
Ja…om du avinstallerar det från din egen dator.
Fast här finns ett litet "men" här.
Om versionen ifråga är en så kallad OEM-version så får den licensen inte flyttas över till annan hårdvara än den som den först är installlerad på. Så har du installerat den på din dator eller om den kom förinstallerad på datorn så kan du inte sälja den vidare eller ge bort den utan att du bryter licensavtalet om personen i fråga installerar programmet på sin dator.
Jag misstänkte att det var så. Annars kan ju vem som helst köpa ett program och dela på kostnaden och sen ladda upp det hos 10 kompisar. Men där kommer ju moralen in i bilden så klart…….och den är det ju lite si och så med har man ju sett på en del inlägg.
Gimp är helt gratis och fritt.
och då kommer jag med lite pekpinnar här då….
PMS HAR MAN INNAN MENS……så fort mensen kommer så går det över och det gäller oxå den allvarligare diagnosen PMD så ta och skyll på nåt annat än mensen är du snäll
lider själv av PMD och jag lovar dig alla i min närhet drar en lång suck varje månad när mensen kommer
istället för o skälla på alla så tycker jag du ska sätta dig ner vid din datorn och lära sig hur internet fungerar och hur man söker på google för om du bara försökte lite så kan jag lova dig att du kan hitta program som är gratis som funkar utmärkt till det du behöver

#55 jag vet inte om jag har pms men jag vet att jag blir jäävligt lätt irriterad ungefär 2-3 dagar innan mensen, under menden, och ettpar dagar efter mensen….
och.. vem ska jag annars skälla på om jag inte skäller på er? :P

# 56
Bara för att du inte har råd att köpa ett program betyder det ju inte att du får använda en piratkopia av det.
Det betyder bara att du antingen får spara till programmet eller avstå från att använda det, svårare är det inte!
Ett par länkar som kanske kan ge dig lite mer hum om hur en dator och internet används.
Hur man uppför sig på internet
I övrigt skall du nog inte räkna med att någon här vill hjälpa dig efter dina uttalande i inlägg #46 och #47. Hur gammal är du egentligen, 6 år? Skärp dig!
Det här var den mest underhållande tråden jag läst på länge

Och jag håller fullständig med #50. Kan du inte hantera datorn hur ska du då kunna hantera ett så avancerat program som PS? Mitt råd är att du prövar Windows live´s bildredigering som är enkelt. När du har sparat ihop pengar kan du gå till affären och köpa PSE som man kommer väldigt långt med.
Tack för underhållningen

haha varsågod
jag kan ungefär 50% av photoshop, jag har bara använt det i 2 månader.
visst går det att vara lite data okunnig
.
jag lär mejj ju helatiden
, och windows live använder jag helatiden, men det räcker inte på långa vägar. klart jag ska köpa photoshop, men det lär ju ta ett tag för jag har ingen inkomst (jobbar på det)
Ha det 
Har du lyckats lära dig cirka 50& av Photoshop på 2 månader så ska du inte ha några problem att lära dig Gimp och allmän datorhantering inom rimlig tid. På det viset spar du en massa pengar också.
/Désirée

jo jag försöker ladda ner gimp nu ^^,
visste inte att de fanns ;P
#63: Det finns mer än man tror…

ohh, det lät mystiskt xD
Det finns forum för GIMP användare på engelska men även ett på svenska.
Det finns även väldigt bra manual för GIMP på nätet….på enegelska.
Jag gillar torsk
Faktum är att det finns hjälp med Gimp även på iFokus på sajten Bildredigering
Eftersom vi är inne på GIMP just nu så finns faktisk en svensk handledning. i PDF-format Inte så uttömmande som den engelska handboken men ändå.
Sen finns faktiskt handboken på svenska också, i form av en webb-handbok.
Inte så lätt att ta med i sängen som nattlektyr men bra att ha uppe i en webbläsare vid sidan om när man sitter och jobbar med bilder.
Kör man GIMP i Linux så finns även programmet på svenska. Hur det är med Windowsversionen vet jag inte för det är nog nästan 10 år sen jag körde GIMP på Windows och då var det i.a.f. engelska som gällde. Jag kommer i.a.f. ihåg att det var på en Windows NT maskin då det begav sig.
GIMP igen.
Jag såg på nån länk från bildredigering iFokus att de påpekade gränssnittet i GIMP och tyckte att det var krångligt.
Jag skulle nog vilja påpeka att det inte är så krångligt, bara annorlunda mot vad man är van vid att gränssnitt ska se ut i Windows. Kommer man bara på att höger musknapp kan användas nästan var som helst för att komma år i princip alla funktioner blir det faktisk ganska enkelt.
För den som är intresserad av en historielektion så kan jag nämna att GIMP ser ut som det gör för att det ursprungligen utvecklades för gränssnittet CDE. CDE var det första, eller i.a.f. bland de första, standardiserade grafiska gränssnitten för Unix och VMS.
Eftersom GIMP ursprungligen var ett Unix-program så var det tämligen lätt att porta det till Linux när det dök upp och på Linux-plattformen tog användandet av GIMP fart. Därefter började lite olika försök att porta GIMP till både Windows och Mac att dyka upp och försvinna tills det stabiliserade sig till de varianter som finns idag.
#70: Jag kommer ihåg vilket krångel det var att installera GIMP 1.x på Windows (98…). Eller ja, så jättekrångligt var det kanske inte, men krångligare än genomsnittet i alla fall. Först skulle man installera GTK+ för Windows, vilket i och för sig inte var så krångligt. Som jag minns det bestod krångligheten i att hitta rätt filer att installera…
Ett av de första stegen för mig mot Linux var dock förmodligen när jag installerade Emacs för Windows. Den gamla underbara textredigeraren hade jag tidigare använt i såväl Primos (operativsystemet ingen kommer ihåg idag… hårdvaran hette Pr1me 750 och datorn vi hade, som tog upp ett helt rum, hade även Primix installerat - en Unix-variant som itne fick heta Unix eftersom den var skriven i Fortran…) som i Unix.
När jag väl fått tummen ur och installerat Linux sommaren 2007 var givetvis Emacs ett av de första programmen jag installerade, om jag inte minns fel. Dock använder jag det inte så ofta då det är tok-overkill för det mesta jag gör med en textredigerare…
Många av de som har vant sig vid Photoshop eller Elements gränssnitt tycket tydlgen att Gimps gränssnitt är lite jobbigt. Nu vill jag minnas att jag har läst att de jobbar på att få ett nytt gränssnitt till Gimp. Dessvärre minns jag inte var jag läste det.
/Désirée
Tror de redan nu har en variant som heter GIMP-Shop eller likande.
Själv har jag ju ingen bakgrund med Photoshop. Kommer ihåg när jag en gång i tiden testade en piratversion av PhotoShop och inte lyckades göra ens de enklaste saker. Sådana problem hade jag aldrig med GIMP, så för mig var det alltså tvärt om. Fast utan min fru hade jag kanske inte kommit lika långt i GIMP heller. Beror väl också på att jag inte är så bildintresserad. Det är ju ljud som gäller för mig.

#67 va trevligt…
#66 ska prova fatta den först innan jag läser manual.=)
#68 Om jag inte lär mejj nått så ska jag kolla på tråden ^^
#69 tack för länkarna ^^
#73 har inte testat gimp än, men vi får väll se om det är krångligt :)

Lycka till att hitta en fungerande kopia i hongkong…

? hong kong ?
www.serials.ws serials till allt men varning, fullt med virus och du lär åka på skiten om du är noob
>:E
#74: Om du undrar något om GIMP, kan jag säkert hjälpa till, om inte annat genom att fråga min fru…
Bildredigering.ifokus.se har en hel inläggsgrupp avsatt för GIMP-frågor så där kan man säkert hitta folk som är fena på GIMP.
Många bildredigeringsprogram kan man ju testa gratis i en månad. På den tiden kan man ha himla skoj.
Ett bildredigeringsprogram jag tycker är superbra och alltid varit nöjd med är Paint Shop Pro, PSP! Plättlätt! Inte speciellt stort. Tyvärr lite segt ibland… Och tyvärr ej gratis! Men man kan prova den i 30 dagar. Just nu hade de även rea med pris på 40 Dollar
Gratis program finns en hel del faktiskt, förutom Gimp:
- Paint.NET
- Pixia
- Picnic
- Pixlr
- Pixen 3
- ArtWeaver - den här tror jag är mkt lik PSP
- Image Forge
- InkShape
- PhotoScape
- Project Dogwaffle
- TwistedBrush Open Studio
- CinePaint
- KolourPaint
- Krita (KOffice Project)
- Rendera
- Seashore
- The Usable Image Editor
- TileStudio
- TuxPaint
Fast det beror ju på VAD du ska göra…
Ska du skrapbooka digitalt passar ev inte så många program…
shitt, jag hittar hur många som helst…
en stor eloge till alla som gör gratis program!!!