Datorn iFokus

Datorn

Etikettoff-topic
Läst 6463 ggr
johan
0

DLNA-server till Windows 7

I Windows 7 finns en inbyggd DLNA-server (och klient). Men tyvärr så är den liksom många andra DLNA-servrar korkad. Den letar igenom alla filmer, alla bilder och all musik som finns på alla diskar över allt och indexerar upp till DLNA-servern.

Detta är ju helt oanvändbart då man inte vill ha med skivomslag eller podcasts med i indexering.

Jag är därför på jakt efter en bättre server där man kan peka ut precis vilka mappar man vill indexera. T ex skulle jag bara vilja indexera upp filmer och helt strunta i bilder och musik.

Någon som har tips. Vill helst inte betala mer än $50.

Mvh // Johan

Bogey
0

När det gäller Media så är det inte mycket som MS gör som inte är korkat.

Bara ta Windows mediaplayer som gått från en väldigt enkel mediaspela men ändå användbar till numera nått helt oanvändbart.

johan
0

#1: Håller inte med. Windows Media Center slår alla digitalboxar på marknaden vad gäller överskådlighet och användande. Tycker även Media Center slår andra liknande produkter på de flesta punkter, tänker t ex på Media Portal, XBMC och fjantiga Welton Way.

Mvh // Johan

Bogey
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Kanske det, själv tänkte jag nog prova med LinuxMCE när jag fått ihop till hårdvaran.

För att svara på din ursprungliga fråga så såg jag en DLNA för multiplatform. Ska se om jag kan hitta den igen

guraknugen
0

#3: He he he… han var lite elak där också…

Kul video i alla fall, men låt oss inte starta några sandlådekrig även i denna tråd nu bara…