Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 3268 ggr
MichaelE
2009-12-02 09:53
0

Program slutar fungera!

Jag har fått ett stort problem med min dator då ett flertal program inte kan startas. Vet inte vad det är för fel och vet inte när felet uppstod - dvs om det är pga ett program man har installerat eller ej.

Följande program har jag problem med (än så länge):

Visual Studio Express (vägrar kompilera de program jag har skapat)

Alla program jag har skapat (VSE) avslutas utan att ett fönster har öppnats.

Windows Live Writer avslutas utan att ett fönster har öppnats.

Jag har en Asus laptop med Vista, Norton 360 3.0 och större delen av programmen jag har är köpta, nedladdade demon, gratisprogram samt de program jag har skapat.

Kan någon hjälpa mig? (vill inte installera om OP)

Hjortronsylt
2009-12-02 10:14
0

Kan slå vad om att det är Norton360 som är problemet. Har aldrig haft så mycket strul med både seg dator och program-fel som när vi hade Norton360 installerat (även Panda IS, men det hör inte till saken nu).

Pröva att avinstallera det (och kör avinstallations-länken) och se om det hjälper! Du kan ju alltid installera det igen sen om det inte hjälpte.

MichaelE
2009-12-02 11:24
0

#1 Nope, det är inte Norton - det är Vista som har skapat problemet då det endast är Microsoft program som har slutat fungera! Har pratat man Asus och de säger systemåterställ Rynkar på näsan

och Microsoft skickade runt mig på deras kundservice tills jag fick förfrågn att betala 2500 exkl moms för att få hjälp, så nu ska jag installera om allt vilket inte blir så kul Gråter

Zpookey
2009-12-02 11:59
0

Testa att avinstallera Windows search 4….det ställer till med ganska många olika problem och det är en sådan grej man inte tänker på då den installeras automatiskt via windows update.

I Vista t ex så kan Windows search 4 ställa till det så att du inte kan gå in i skärminställningar eller användarkonton då de helt enkelt stängs av direkt när man försöker att öppna dom. Det bara blinkar till.

Men avinstallerar man Windows search 4 så funkar det som det ska igen.

Kaj
2009-12-02 12:58
0

Innan du ominstallerar pröva att backa tillbaka till en tidigare återställningspunkt. Ta en som ligger tillräckligt långt bort i tiden då du vet att programmen fungerade.

Om du har tur så fungerar det då och du behöver inte ominstallera hela Vista.

Om det fungerar vet du att det har något med att göra efter den återställningspunkten - typ installation av något program eller hårdvara eller någon systemändring

MichaelE
2009-12-02 14:36
0

#3 Har inte det programmet installerat

#4 testade med det men det hjälpte inte

Har nu systemåterställt alltihopa ändå men tack för era förslag