Datorn iFokus

Datorn

Etikettköp-och-sälj
Läst 1422 ggr
thexclub
0

Tangentbord till bärbar

Jag har en bärbar dell-dator som jag haft ett tag nu och den är rätt sliten vid det här laget. Besvärligast är att tangenterna g och n saknas vilket innebär att jag alltid måste kopiera in dessa efterhand. Jag skriver rätt mycket och detta försvårar skrivandet en hel del.

Så, jag undrar om det finns möjlighet att köpa tangetbord till bärbara datorer? Det vill säga att man på något vis tar bort tangentbordet som sitter fast i dator och ersätter med ett nytt. Har aldrig hört om det tidigare men enligt en bekant så ska det tydligen gå hur lätt som helst..
Om det nu fungerar, vart kan man köpa ett nytt tangentbord och hur mycket brukar priset ligga på?

the vanity, it becomes insanity

pentsium
0

Antingen så kontaktar du dell och kan då få ett hemskickat för kanske 3-600kr exklusive frakt. Annars så kan du kolla på ebay, finns att beställa tangentbord till de flesta datorer, även lösa tangenter från kina. priset ligger oftast under 200kr inklusive frakt till sverige

radera
0

sen finns ju alternativet att sätta in ett "vanligt" löst tangentbord i värsta fall. alltså genom usb el. liknande. kanske inte så smidigt om du bär med dig datorn mkt men annars så funkar det ju i värsta fall.