Flytta över inf till ny dator
Hur flyttar man över information från en gammal Windows dator till en ny? XP. Jag tycker egentligen att det är onödigt och att man kan nöja sig med att flytta över vissa viktiga filer, men ibland har jag ingen talan. 
Både XP, Vista och Windows 7 har en inbyggd guide för att hjälpa till med detta. Leta efter "Guiden för överföring av filer" eller något i den stilen.
Tror det ligger under Tillbehör någonstans.
Mvh // Johan
#0: Vad är det för fel med att klicka och dra filerna till en extern enhet, flytta den externa enheten till den nya datorn och klicka och dra dem dit man vill ha dem?
#2: Inget om man bara vill ha med filer. Men om man vill ha med alla inställningar i program, anpassningar av Windows, etc, etc så är det betydligt enklare med guiden.
Mvh // Johan
Och inställningarna finns inte i filer? Var finns de då? Även det där så kallade registret är väl egentligen inget annat än en fil?
#4: Jo visst är det filer, men du kan ju knappast kopiera hela registryt från en dator till en annan och tro att det ska fungera.
Dessutom ligger de flesta av dessa filer dolda under profilen och Application Data-mappen så jag tror för de flesta är det extreeeeemt mycket enklare att använda guiden än att göra det manuellt.
Mvh // Johan
Attans, vilken soppa. Låter jobbigt det där. Själv kan jag göra backup på vilka filer jag vill (som jag har rättigheter till), om de så är öppna av andra program.

Windows guiden som Johan talar om är till för att flyttta över filer och program inkl. inställningar (t ex din epost, dina program etc).
Att bara kopiera filer duger väl för dokument, foton, filmer osv men funkar inte för program och andra inställningar. Därav Windows guiden för att flytta över filer och inställningar till en ny dator
Okej, visste jag inte (kanske anade det i och för sig). Det har alltid funkat för mig, vilket dock är helt irrelevant i sammanhanget eftersom jag inte har Windows.