Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1661 ggr
greenday90
0

stationer dator kopplad till tv?

skulle vilja koppla en stationer dator till min tv men jag har ett litet problem.. jag vet inte vad det är för sladd man ska använda? tyvärr är också min dator o tv så gamla så några hdmi uttag finns inte på nån av dom.

johan
0

Beror så mycket på vad du har för ingångar på TV:n.

Är det en platt tv eller en gammal crt-tv? Har datorn VGA eller DVI-ingångar eller är det bara scart-kontakter?

Vad har du för utgångar på datorn? Har video-utgången på den? (ser ut som en runt kontakt med stift i, cs 7 mm i diameter)

Mvh // Johan

greenday90
0

är nog en vanlig crt-tv.på datorn VGA ingång borde iaf finnas är lite osäker på hur det är med DVI ingång. men på tvn så finns det bare scart-kontakter.

har tyvärr inte datorn här nu så jag kan kolla upp det men vad jag minns så fanns det väl nog några runda kontakter på den (om nån av dom är video-utgång är jag dock inte riktigt säker på)

greenday90
0

jo förresten video uttgång fanns nog på den :)

johan
0

Då finns det kablage för att ha scart i ena änden och svhs + stereoplugg i andra änden. Då får du med både ljud och bild.

Men det kommer bli väldigt flimrigt och suddigt när du tittar på vanliga program. Film är okej, men knappast speciellt bra.

Det kan vara så att du kommer få bättre bild om du köper en DVD-spelare som kan spela upp film från USB-disk, USB-minne eller om du bränner filmerna på skivor. Vissa DVD-spelare kan även spela upp film via nätverket om du delar ut mappar på datorn.

Mvh // Johan

greenday90
0

okej tack för hjälpen :)

Hjortronsylt
0

Du behöver en scart + RCA. Finns bl.a här.

guraknugen
0

#0: Fick inte ihop rubriken först, förrän jag fattade att du menade ”stationär”. Funderade på vad det var för sorts stationer du menade: Radiostationer, tågstationer eller vad? Och så gick ju inte meningen ihop grammatiskt heller, utan blev bara en massa ord uthällda på skärmen… Tänkte att ett ord kanske fallit bort eftersom första bokstaven var gemen och inte versal, men kunde inte komma på vilket ord det skulle vara för att meningen skulle gå ihop…

Men det är lugnt, jag listade ut det till sist… men det tog allt någon sekund av min dyrbara tid i anspråk…!

Tungan uteSkrattande

greenday90
0

#7 haha ojdå, ja så kan det gå när man inte tänker så mycket hur man skriver :D