Tvinga 50hz för sekundär skärm?
Yo!
Jag har problem med att använda projektorn som sekundär skärm genom hdmi, problemet som uppstår är att det flashar massa gröna linjer.. Projektorns inställningar säger att den använder sig av 50 hz men datorn envisas med att använda 56hz som lägsta val, därför försöker jag tvinga ner den men tyvärr utan resultat.
Använder Vista med HDMI out från en DELL XPS 1330.
Jag har provat powerstrip och några andra möjligheter, googlat osv men verkar vara svårt att hitta..
Någon som har en lösning?

kan ju va trevligt att veta vad det är för projektor…
SONY CRT, inte digital, men det löser inte problemet ändå… frågan var hur mna tvingar ner hz:n till 50..
Helt säkert att det inte fungerade med powerstrip? Vad jag minns kan man ställa precis vilka frekvenser och timings som helst med powerstrip. Dock vet jag att det är inkompatibelt med nvidias drivrutiner sedan ganska långt tillbaka, vad är det för grafikkort du har? Är det NVIDIA skulle jag tipsa om att försöka få tag på någon typ av drivrutin där du kan ställa in egna upplösningar och frekvenser i nvidia-kontrollpanelen (har haft en sådan, går dock inte i min nuvarande version av drivrutinerna)