glad på jobbet?
vad får dig att känna dig glad på jobbet? vad gör dig kreativ? hur tar du dig ur stress på bäst sätt?
Mvh // Johan
Jag kan ju bara fantisera om det.
Inga klagomål och gnäll. Pratglada kollegor som skrattar och har kul med samma humor. Det skulle få arbetet att bli så mycket roligare. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

När jag går hem för dagen.
#2: Låter som du borde byta jobb…
Mvh // Johan
Hur är det på ditt jobb Johan? Trivs du? Vad gör dig glad? :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Har chartifierat arbetsglädjen (max 1) en aning och prickat in var jag ligger ung. Får ett medel på ca 0.7. Det som drar ned arbglädjen mest nu är arbetsbelastningen och mitt svar på detta är att jobba undan så mkt jag kan för att minska den framtida arbbelastn en aning. Alltså, det gäller att komma "in the zone" med en arbbelastn som ger en arbglädje >0.5. Då finns det tid att boosta upp kreativiteten ytterligare ett snäpp så totala (medel) arbglädjen hamnar på 0.8. Så, för att ta mig ur stress (som har med arbbelastn att göra) så är det bara att ge järnet vilket jag iofs inte har något emot under kortare perioder. Finns naturligtvis ytterligare variabler som bidrar men dessa är bland dom viktigaste.
Det blir väl aldrig roligare än vad man gör det och har man iställningen att det är tråkigt så är det så.
Var glad 
#4: Jo, jag trivs bra. Det är både kreativt och frihet under ansvar.
Jag är beredd att hålla med Cartman att det enda som drar ner just nu är att det är lite för mycket att göra samtidigt.
Skulle defintivt behöva komma "in the zone"…
#6: Helt rätt inställning!
Mvh // Johan

#3 Tror inte det hjälper att byta. Jag vet inte vad jag skulle kunna jobba med för att det ska vara roligt i längden.