Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 4454 ggr
Nozar
0

Problem med muspekaren!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått ett jättejobbigt problem med min muspekare. Jag har ingen aning om hur detta har kommit.

Nu kommer det den här handen som man kan använda för att ''dra'' med. Och den går inte bort oavsett om jag fixar bland muspekarinställningarna och väljer standard eller ändrar där. Och det hjälper inte att jag startar om datorn. Det är verkligen jätteirriterande och jag kan inte markera och kopiera t ex en text.

Ni kan se bilden vad det är för hand som kommer istället för musen.

Det är inte direkt något allvarligt problem, men det är väldigt irriterande för mig.

Jag hoppas verkligen att någon här kan hjälpa mig!
Tack på förhand

Nozar
0

Snälla, kan inte en enda människa hjälpa mig? :(

Nozar
0

detta börjar bli jättebesvärligt. Jag kan inte ens trycka i rutan där man kommenterar här eftersom att den där handen är i vägen, så för att kunna skriva detta så fick jag trycka på ''fet text''-knappen. jag kan inte heller kopiera texter eller länkar. Detta börjar bli riktigt akut, så snälla hjälp mig nån!

beem
0

Menar du i kontrollpanelen att det är där du ställt om ?

Har du XP eller  Vista ?

Där finns  så man kan stälal in "Standard" eller "Länkpekare-som blir en hand"

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Nozar
0

#3 Jag har Vista, och jag har försökt fixa det i kontrollpanelen.

Jag har försökt med att ställa in standard men det försvinner inte ändå. Jag är ingen expert vad gäller dator men jag tror att det helt enkelt har fastnat på något sätt. Jag vet inte om det är pga att jag tryckt på någon knapp men jag har försökt med att trycka på alla tangenter men det försvinner inte vad jag än gör.

Hjortronsylt
0

Har du testat att göra en systemåterställning, till dagen före detta hände?

Nozar
1

#5 Näe det har jag inte tänkt på, fast jag minns inte vilken dag detta kom heller :/ Fast jag tror att det kom nån gång i måndags eller tisdags…

Nozar
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ååååh, gud vad puckad jag är ibland! Jag hade råkat trycka ner Panoreringsverktyg-knappen! Ursäkta att jag slösat er tid med detta =P Nu är det åtminstonde löst men tack till er som försökt hjälpa mig ^^