Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 3351 ggr
[Linda-E]
0

Klippa ut i foto

Kan någon förklara för mig hur jag ska göra när jag vill klippa ut ett ansikte från ett fotografi. Jag har Adobe Photoshop cs. Är inte så duktigt på detta program.

Kaj
0
  1. Alternativ 1
    Använd trollstaven (Magic Wand) ställ in känsligheten (tollerans) så den känner av rätt delar av ansiktet och inte tar med sig andra delar av bilden.
    Du kan trycka flera gånger på trollspöt för att på så sätt förfina vad som skall tas med.
    Ex ställ dig mitt på ansiktet och tryck på trollspöt. Nu markeras de delar som stämmer med färgvalet där du stod.
    Om inte hela anskitet kommer med ställ dig på en annan del av ansiktet och tryck på trollsöpt igen. Nu markeras även den delen som överensstämmer med färgvalet där. Upprepa tills du fått med hela ansiktet.
    Bäst är om du först förstorar bilden via zoom-verktyget så att känsligheten blir bättre

2. Alternativ 2 (ger dig bättre kontroll över hela processen än trollstaven)
    Använd Magnet-lassot
    Förstora först bilden med zoom verktyget och aktivera sedan Magnet lassot.
    Dra sakta över kanterna runt ansiktet. Magnetlassot försöker lista ut konturerna och följer så exakt som möjligt de delar som är ansiktet.
    Även här kan du ställa in känlsigheten (tollerans) för hur den skall tolka kanterna runt ansiktet.

pentsium
0

bildredigering.ifokus annars