Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 2392 ggr
annkip
0

Problem med att se youtube

Hej!

Är den någon som kan hjälpa mig, jag har för de mesta problem med att se filmer på youtube. Har laddat ner och installerat senaste Flash Player, Java är aktiverat. Det konstiga är att ibland så går det att se fimerna men det är väldig sällan. Jag har också tittat i brandväggen i Norton och där ser det inte ut att vara något problem. Snälla om det är någon som har haft samma problem så berätta hur ni gjorde för att komma till rätta med det.

MichaelE
0

Vilken webbläsare använder du?

annkip
0

Jag använder internet Explorer 8

Kaj
0

Vad händer om du tillfälligt stänger av brandväggen? Om det funkar då är det ju den som är problemet.

Du kan även ha problem med något tillägg till Internet explorer 8.

Pröva att köra IE8 och avakivera tillägg. Du får göra det för alla tillägg utom de som behöv s för Youtube.
Gå in på verktug, hantera tillägg. Markera ett eller flera tillägg och tryck på inaktivera.

Du kan även kolla under hantera tillägg om det är något av dem som tar extra lång tid att ladda. Du har laddtiden längst till höger i listan över tilläggen.
Om någon tar extremt mycket längre tid än de andra kan det vara ett problem med just det tillägget som du då kan pröva att inaktivera.

annkip
0

Jag har provat alla dina förslag men det går fortfarande inte, det verkar som jag försökt nästan allt. Det konstiga är att när det finns en Youtubklipp inbäddat t.ex. på facebook så kan jag se det!

Hjortronsylt
0

#4    Är tillägget Shockwave Flash Objekt kanske inte aktiverat?

Titta under Verktyg - Hantera Tillägg.

annkip
0

Jo då, det är aktiverat. Jag har också provat att installera Firefox för att köra Youtube via den men samma resultat där…. går inte!

Hjortronsylt
0

Då är det med all säkerhet Norton som blockerar! Avinstallera programmet och testa hur det går, rekommenderar jag.

annkip
0

Nu har jag provat det också, tyvärr så fungerar det fortfarande inte. Det verkar inte vara en lätt nöt att knäcka det här inte.

[Golgadoth]
0

Använd Mozilla eller Opera, testa med olika webläsare. Annars kan det ju också vara att din data är seg eller att du har laddat ner ett program som är ett virus och blockerar det? :/

annkip
0

Det går ju att se inbäddade youtubeklipp som ligger på t.ex. facebook. Om datorn skulle vara seg eller att det skulle vara virus så borde klippen inte gå att se där heller, eller har jag fel?

[Golgadoth]
0

#10 Hm, det kanske är något problem med YouTube då..

När jag ska se klipp så syns pausknappen istället för play, men om man låter den vara tills den hörs ljud, och man pausar, så den hinner ladda klart, så brukar den bli normal..