Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 2936 ggr
Salladshataren
2010-01-15 22:56
0

Problem med bläckpatron

Köpte två stycken bläckpatroner, dock inte det märket som jag har på skrivaren.

Enligt skrivaren så är det problem med den svarta färgen. Men den sitter som den ska och skrivaren skriver ut med alla färger utan några problem.

Så det enda som stör mig är att jag inte kan se hur nivån i den svarta bläckpatornen är (på datorn alltså) och att det blinkar på skrivaren hela tiden :P

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Bogey
2010-01-15 23:33
0

Har också provat "No name" patroner och varit missnöjd så numera kör jag bara orginal.

Nordic ink har det bästa priserna för mina skrivare. Betydligt lägre än InkClub om nån nu trodde de var billiga.

pentsium
2010-01-16 02:23
0

Skrivare är ett djävulens påfund helt enkelt

guraknugen
2010-01-16 09:55
0

För att kunna se patronens nivå på datorn måste det ju finnas någon form av sensor på patronen som känner av denna och ger någon form av information om detta till datorn. Det kan ju kanske vara så att den patron du köpte saknar denna finess eller att den inte fungerar. Saknas finessen på patronen finns två alternativ: Gilla läget eller släng den och köp en annan patron. Som en tredje utväg, i synnerhet om finessen finns men är trasig kan man kanske lämna tillbaka den och eventuellt få pengarna tillbaka, men det är nog mer krångel än det är värt.

Jag hade nog kört med den tills den är slut och lärt mig av misstaget inför inköp av nästa patron.

Salladshataren
2010-01-16 10:08
0

#1 Handlade ifrån Handyink, och de är billiga jämfört med Nordic ink. Handyink har ju både "no name" patroner och märkespatroner :P Första gången jag köpte "no name" patroner.

#2 Håller med, men denna skrivare jag har nu köpte jag för 500 kr (?) på claes Ohlson för några år sen och den har inte kladdat. Vilket jag är glad för.

#3 Får ta och sluta titta på skrivaren då Flört

Bogey
2010-01-16 20:09
0

#4 Kollade handyink men för mina skrivare är fortfarande Nordicink billigast

Tonerkasset Canon LBP-1260ej orginal, 410:- mot 330:-

Bläckpatron HP DJ5550 orginnal nr 56, 233:- mot 189:-

Endast frakten var Handyink billigare på, 39:- mot 49:-

Men det kan säkert skilja för andra skrivare.

Salladshataren
2010-01-16 23:53
0

#5 Glöm inte att man får 50 kr i rabatt när man är ny kund där! Flört

Bogey
2010-01-17 02:37
0

#5 Första gången ja, men sen då? Glad

F.ö. så räckte inte 50krnan till för att göra det billigast om jag skulle köpa en tonerkassett

Salladshataren
2010-01-17 11:40
0

#7 Har läst nånstans om man får bomus på allt man köper där Tungan ute Undrar vad det är för bonus? Obestämd

Bogey
2010-01-17 16:42
0

#8 Jo det stämmer, du får tydligen 5% i kundbonus på dina köp som du kan utnyttja vi nästa köp.

För min del hjälper inte ens de 5%. Jag har ännu inte hittat nån som är billigare på HP's orginalpatroner nr56, 57 och 58 än Nordicink så jag fortsätter nog att handla där, men har man nån annan skrivare som använder andra patroner så kan naturligtvis läget vara annorlunda.