Snälla ni som kan
vad är det som är fel.
Får inte mail i OE längre.
Det går hellre inte att ta bort mail.
Har telia
Kör Windows XP.
Inkommande e-post är ju
mailin.telia.com
Utgående e-post
mailut.telia.com
Förstår inte vad som hänt.
Eftersom jag nästan blind så kan jag inte ringa Teliasupporten. För han hänvisar till olika saker som jag inte kan utföra själv.
Hej Jenna!
Är du säker på att du skriver in rätt lösenord?
Kärbon och jag sökte lite på ditt felmeddelande och vad jag fattar så borde felet ligga hos dig i din dator. Men vi såg också att andra har samma problem, men tyvärr hittade vi ingen lösning på fwlet.
Vi använder ju inte windows här hemma så vi är inga experter på detta. Hoppas att någon windowsexpert här kan hjälpa dig mera!
/Désirée
Men det är ju fackman som har lagt in adresserna. Det funkade ju före jul. Har ju inte gjort nått med datorn.
Jag rekommenderar dig att ringa igen och förklara för dom att du är blind och kan därför inte utföra de saker dom ber om, har du ingen i din närhet som kan hjälpa dig ? Jag vet inte om serverportnummer krävs i OE men annars är det
utgående post, (smtp) 25
Inkommande brev pop 3, 110
Men det är de portarna
Okej men ring dom då igen och begär att få hjälp som du kan utföra eller så kan du be någon i din närhet som kan hjälpa dig.
Hur går det för dig Jenna-Gun? Har du löst problemet eller behöver du hjälp?
/Désirée
På ditt konto måste du bocka i "Den utgående servern (SMTP) kräver autentisering" och se till att "Använd samma inställningar som för inkommande e-post" är vald.
Under fliken "Avancerat" ska "Severn kräver en krypterad anslutning" vara ibockad och portnumret för SMTP ska ändras från 25 till 465.
Sen ska det fungera.
Länk till dokumentet på Telias hemsida.
Länk till dokument för konf av andra klienter än Outlook Express
[

Vet att det varit problem tidigare med Telias epost och antivirusprogram (tror det var mest Norton).
Om du har ett antivirus program pröva temporärt att stänga ner det och se om du sedan får mail