resident shield alert Virus?
Min dator har börjat gå trögare och vilket program jag än vill öppna så får jag ett popupfönster som heter "resident shield alert" som säger att det finns virus i programmet som jag vill öppna. Jag har googlat lite och förståt att detta "resident shield alert" är ett virus som försöker lura mig att det finns andra virus i datorn. Stämmer det?
Hur blir jag av med detta då? Måste jag återställa hela datorn?
Prova att ta hjälp av en online skanner och se om de hittar nått
Virusskanning direkt från nätet. Det ersätter inte ett bra antivirus installerat på datorn men det är ett komplement i såna här lägen när man har trassel.
Fler länkar till Online skanners och antivirusprogram hittar du på TechWorld
lycka till
Ladda hem malwarebytes och superantispyware och kör dessa efter varandra för att rensa ut "resident shield alert"
Tack, jag ska testa det. :)
Inget av detta fungerade. Det enda programmet som hittade något var superantispyware. Det hittade 60 hot som jag tog bort men dessa popup fortsätter att dyka upp.
Finns det något annat man kan testa för att få bort det?
Följ den här guiden och posta textfilen/loggfilen här, så kan jag gå igenom den.
Nu har det helt plötsligt bara försvunnit. Idag har det inte kommit ett enda popupfönster. Har viruset försvunnit då eller kan det fortfarande ligga kvar i datorn?
Om du inte har gjort något ligger det kvar. Det försvinner inte precis av sig självt. Testa scanna med malwarebytes igen, uppdaterat.