mer utrymme i Outlook
Hur får jag mer utrymme i min Windows Outlook

Exakt vad menar du? Det finns ingen begränsning i Outlook anat än utrymmet på din hårddisk. Om det är det som är problemet måste du antingen rensa upp disken på onödiga filer (diskrensing), ta bort det du inte behöver manuellt, rensa papperskorgen.
Du kan även välja att rensa upp i Outlook. Ta bort filer från skickat och borttaget samt arkiverade gmala filer
Sedan kan du välja att gå in på inställningar välja din inkorg och alla undermappar och välja komprimera. Då friställs utrymme.
Det finns begränsningar, jag blir ofta påmind om att man ska flytta filer till annan plats i datorn, där hitter jag dem inte

Ja fel av mig. Det verkar som om max sizen på dina inboxar är satt till ca 20 GB.
Du kan ändra detta genom att göra en ändring i ditt registry
Här är en sida hos Microsoft som beskriver hur du gör
Om du tex vill ändra storleken till 30 GB för PST och OST filerna anger du värde 7530(Hex) i nyckeln MaxLargeFileSize
Om du vill räkna ut andra värden så använd kalkylatorn i Windows och växla till avancerat läge. Där har du en hex omvandlare.
PS om du ändrar i registryt gör du det på egen risk. Följer du dock anvisningarna från Microsoft skall det vara OK
Ja det är väl en svår väg att gå, jag har för mig att man kan ändra stroleken via Telia, eftersom jag har Telia som operatör för mailen.

Tja egentligen inte så svårt. Bara att ändra detvå första nyckelvärdena MaxLargeFileSize och WarnLargeFileSize till ett värde som är högre än 20 gig
Om dessa nycklar inte finns så är det bara att lägga till dem som artikeln beskriver och sedan lägga in värden större än 20 gig
Via Telia kan du säkert ange storleken hos dem. Men då du startar Outlook och kopplar upp dig mot Telia så läses filerna ner till din lokala Outlook klient och då är det max värdena där som kommer att gälla.
Du måste således öka storleken för dina PST och OST filer i registryt.
Här är några exempel på hex värden du kan lägga in
7500 (ger 30 MB) (du behöver inte skriva 0x0007500 då du är på nyckeln i hexmode utan 7500 räcker bra)
9C00 (ger 40 MB)