Norton blockerar, kan man ta bort?
Hej! Norton blockerade och tog bort en trojan horse imorse, fick reda på att den låg i spotify och raderade hela spotify efter det. Försökte, dumt nog, ladda ner spotify igen men då kom en ny trojan varning. Dock blockerade bara norton trojanen den här gången. Kan jag på något sätt ta bort trojanen? Istället för att den är blockerad? Känns bättre så liksom…
Tack på förhand!

En trojan i Spotify???
Verkar konstigt den programvaran är nog rejält kollad. Men jag skulle vända mig till Spotifys support och meddela dem vilken trojan det var och se vad de säger
mystiskt…
Ja, en trojan i spotify. Har läst om det innan..
Fick inte svar på min fråga: Kan man ta bort trojanen helt? Eftersom norton endast blockerade den.
Det är norton det är fel på. Uppdatera Norton så kanske de hunnit rätta till det.
första frågan var hämtade du hem Spotify ifrån?
man kan oftast hämta program ifrån många olika sidor och har man otur så hamnar man på en sida där dom har lagt in ohyra i filen tyvärr
vilken version av Norton använder du?
ett bra råd uppdatera Norton
det kan oxå vara så att det är en falsk positiv att Norton reagerar på nånting som den inte borde göra men det brukar upptäckas snabbt och åtgärdas
har du Norton så antar jag att du har betalat för programmet och då har du även tillgång till Support så löser det sig inte så ta kontakt med dom och be om hjälp dom borde kunna lösa det åt dig
http://www.idg.se/2.1085/1.289583/symantec-spotify-ar-en-trojan
läs den här artikeln så ska det ordna sig för dig

Hade samma problem med AVG. Installerade Windows uppdateringarna så funkade det igen, samt startade om.