Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 3654 ggr
Annkis54
1

datorn hittar inte skrivaren

vi har köpt en ny skrivare. HP Photosmart Plus 209 trådlös.
Vi har 2 datorer kopplade till den….eller ska ha det.
Till den ena datorn funkar allt…men inte till min.
Det fungerar när man installerar…men inte nästa gång jag ska skriva ut. Vi har installerat om skrivaren men det funkar inte.
jag hade laddat hem PDF-creator o trodde att de kanske var så att de programmen inte gick ihop…men jag tog bort det igen men det funkar ändå inte.
oftast kommer det ingen felkod
ibland kommer felkoden ..att den inte hittar skrivaren eller att den inte är ansluten
Nån som har nåt förslag.?

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Fridaybrew
0

har du testat med kabel på den den icke fungerande datorn? Fungerar det inte med kabel ja då. KAn du avinstallera skrivarprogrammen för att sen återinstallera dom.

Har ni samma operativsystem båda datorer?

Hoppas det löser sig, om det funkar med kabel men inte trådlöst på ena datorn då skulle jag kolla upp det trådlösa på datorn om det är helt 100% eller ej. Sen skulle jag nog bara nöja mig med att ha skrivaren ihopkopplad med kabel tillslut med den icke fungerande datorn. Är lite lat lol.

/Fridaybrew

Annkis54
0

ang kabel: det är nog inte det som är problemet ..om man går in på skrivaren i kontrollpanelen så står det att den är offline.
om man aktiverar den så funkar den en utskrift o sen så ställer den sig offline igen.
KAn du avinstallera skrivarprogrammen för att sen återinstallera dom…detta har vi redan gjort
skrivaren går trådlöst till routern, som datorn är kopplad med nätverkskabel till. o den andre datorn är kopplad på samma sätt. Men i den det fungerar i är det vista o den som inte funkar är det xp

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se