Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1400 ggr
beem
0

Ständigt inloggad

På de flesta forum mm kan man ju välja om man vill vara inlopggad hela tiden. Jag väljer nästan jämt det. Jag tycker det är så besvärligt att logga in varje gång.

Är risken större att någon kommer åt mitt lösenord om jag alltid finns inloggad ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Inkanyezi
0

Nej, det ökar knappast risken att någon kommer över ditt lösenord. Den ständiga inloggningen använder en "cookie", som talar om att du är inloggad. Lösenordet används alltså inte när du öppnar sidan. Om du tar bort alla cookies ur din webbläsare måste du alltså logga in igen. Det finns också en funktion i webbläsaren för att minnas ditt lösenord och använda det för påloggning. Om det ökar risken att någon obehörig skulle komma åt det vet jag inte.

Kaj
0

Om du har IE8 kan du få cokies att sparas för vissa siter även om du rensar hela din IE cache plus cookies.

Under Ta bort funktionen i IE8 (för att rensa cachen) så är det första alternativet "Spara information om favoritwebbplatser" Om denna är förbockad så kommer inte cookies eller internet filer tillhörande siter du lagt till i dina favoriter att tas bort

beem
0

OK då vet jag.

Tack för hjälpen.

Sorg är kärlek som blivit hemlös