ATI Radeon drivrutiner fungerar ej
Behöver akut hjälp med detta problem som jag har fått på min laptop.
Jag ominstallerade min laptop (Acer Travelmate 7520G) nämligen eftersom den krånglade en aning efter att ett virus hade hoppar ner i datorn.
Nu när jag försöker installera drivrutinerna till grafikkortet avbryts installationen eftersom programmet påstår att den inte hittar en drivrutin som är kompatibel med den aktuella hårdvaran eller operativsystemet.
Men jag har laddat ner drivrutinen från Acers FTP-server, samt att jag har försökt hitta drivrutiner från andra ställen också (bland annat ATI's hemsida). Får samma svar med dessa.
Vad ska jag göra? 
Det grafikkortet som jag har i laptopen är ATI Mobility Radeon HD 2400 XT.
Det kan vara fel drivrutin. Hämta den från www.acer.com, välj Sweden, välj support, drivrutiner, datorns modellbeteckning, välj operativsystem, ladda ner vga-drivrutinen. Kolla om det finns en Readme-fil med installationsanvisningar i drivrutinmappen. Det brukar stå i Readme-filen den modell av grafikkort drivrutinen passar ihop med.
Har gjort det, men det hjälper inte. Märker att många andra också har problem med detta.

vad kör du för operativsystem? laddar du hem rätt fil för just ditt opreativ? Är du helt säker på att det är en 7520g? har du fått in alla andra drivrutiner?
#3: XP.
Japp jag laddar ner exakt den filen som tillhör till mitt grafikkort som är till XP. Har testat äldre drivrutiner också. Hjälper inte.
Ja, jag är 110% säker på att det är en 7520G (står på laptopen med stora bokstäver).
Ja, jag har laddat ner hela drivrutinspaketet från både Acer's och ATI's hemsida.

Du skulle kunna prova att försöka packa upp installationsfilen, antingen om du kommer så långt med installationen att den kör sin egen uppackningsfunktion eller annars försöka att öppna den med winrar och lägga allt innehåll i en vanlig mapp för att sedan köra windows egna verktyg för att uppdatera drivrutin och leta upp drivrutinsfilerna i mappen där du packat upp installationsfilen.
#5: Done that. Hjälper fortfarande inte. Har hittat en massa forum där det är många som klagar över samma problem, men har inte lyckats hitta en lösning på problemet än.
kontakta support och fråga
hmm knepig dubbelpost ser jag nu. ja ja, länkarna är ju detsamma.
Woozy
#7: Jag mailade supporten. Fick svaret att mitt grafikkort antagligen är sönder. Men den fungerade innan ominstallationen så då kunde det ju inte vara fel på det. Och datorn hittade kortet, bara att drivrutinerna inte gick att installera.
#8: Tack för råden, men de hjälpte inte heller.
Men hittade en lösning alldeles nu som fungerade galant!
Här är lösningen och förklaringen till varför det inte fungerade:
En riktig fuling som företagen gör…
Vad bra att det löste sig, hade det fortsatt att jävlas för dig så kunde du dragit hem Omega drivers
De funkar i regel bättre, men har för mig att de bara stödjer XP och några få kort om man sitter på vista.
Ha, du är tankeläsare!!! he he
Förut så körde jag alltid med Omega drivers eftersom de var de stabilaste för min hårdvara och överklockning. Idag så kör jag original på GPU, så jag hade totalt glömt bort Omega Drivers.
Ett tips iaf för de med ATI/Nvidia graffe som gillar prestanda.
MVH
Woozy
#12: Tack så mycket! Ska komma ihåg den lösningen också. Tänkte skriva ett dokument om problemlösningen som jag sparar i mapparna till drivrutinerna så att jag vet hur jag löser problemet i framtiden om det skulle dyka upp igen.
#14 Det är smart :) Om du visste hur många ggr man behövt lära sig en lösning på ett problem. för att sedan när någon annan har problemet eller när det kommit tillbaks, ha glömt bort allting -__-'
Tyvärr gör jag anteckningar här och där som jag sedan raderar då jag inte har någon ordning i datorn.. blä..
#15: Haha, ja det tror jag att jag också kommer göra; tappa bort anteckningarna.
This article is perfect and easy to understand. Also, for the printing needs for the every solution. The Printer driver download is basic for the installation. Now a days, the technology growing faster than think.