Kan inte hämta FlashPlayer i W7
Det går inte att ladda ner Flash Player till IE8 i Windows 7. Absolut ingenting händer med installationen! Däremot går det bra att hämta FP till Firefox och i Firefox går det också att se allt som kärver FP.
Har nån förslags på vad det kan vara för fel?
Det räcker inte med att jag laddat hem FP till datorn via Firefox, IE8 kräver också att det laddas ner!
Det är väl MS som inte vill att man använder FP utan att man skall använda deras egna SilverLight istället.
I.a.f. känns det som om att MS ibland gör det onödigt svårt för användarna att göra vissa saker bara för att det skall använda nått som de själva har skapat/plagierat istället. Kanske bara jag som är paranoid 
Det var kanske inget direkt svar till dig dock, men jag hittade nått på nätet att FP inte är kompatibel med 64bit IE8 och det är kanske det som är problemet i.o.m. att du kör W7. Eller så är det lösbart genom att följa följande instruktion som jag hittade.
Tanken var så otänkbar (även fast det handlar om MS) att jag inte ens sökte på kompatiblitet! Men du har helt rätt, vid närmare sökning så visar det sej att FP inte fungerar med x64 (vilket är det jag har).
Dock verkar det onekligen märkligt då flera ändå skriver att dom absolut har fungerande FP med x64. Måste forska närmre och testa vad som gäller, men då vet jag grundproblemet i alla fall. Tack för hjälp på vägen, Bogey!
// Ska ominstallera IE8, det är något som inte stämmer för det går inte att ladda ner något program med det nu.
Låter som du har fipplat lite i säkerhetsinställningarna? Prova "reseta" till default. Angående Flash player så fungerar de inte i 64-bit IE8, utan du måste använda 32-bit IE8 för exempelvis Flashplayer.
Har för mig att Flash player funkade i "nån" Linux 64-bit.
Har svårt att tänka mig att det skulle vara virus, men man kan ju aldrig vara säker idag.
MVH
Woozy

om det inte har löst sig så kan du prova att ta bort den befintliga verionen på datorn och installera om på nytt. Det är ett vanligt fel då flash player inte tar bort de äldre versionerna från datorn.
Ålder föder inte visdom. Eftertanke gör det.
Värd för Trackmania iFokus och medarbetare på Hemsidor iFokus
#3 Har inte fibblat något med brandväggen, mer än öppnat en port för Voddler för att få tjänsten att fungera. Inget mer utöver det.
Men vore det brandväggen som blockerar så borde det ju också gälla för Firefox, vilket det inte gör?!
Det går att ladda hem FP .exe-filen (för Windows 7) med Firefox. Den går att extrahera och det står "installationen slutförd" - men ändå så läggs den inte till nånstans. Vid sökning finns bara .exe-filen. Det lägger sej ingenting i C:\WINDOWS\system32 (etc.) som det gör på XP-datorn.
#4 Det fanns inget FlashPlayer att avinstallera (ny dator).
På XP-datorn öppnas en fråga högst upp i IE8 när en fil ska laddas ner, som man får högerklicka på och "Tillåt filen". Detta händer inte på IE8 i W7. Absolut ingenting alls händer när man klickat på "ladda ner".

det brukar komma upp en länk där det står något i stil med att fungerar inte nedladdningen så klicka här.
Ålder föder inte visdom. Eftertanke gör det.
Värd för Trackmania iFokus och medarbetare på Hemsidor iFokus
Har lyckats få det att fungera med FP på W7, och även installerat den nya kritiska uppdateringen.
// Tack allihopa! :-)