EasyCap - överföra VHS till datorn
Vet inte om jag är på riktigt rätt forum nu men hoppas. Har fått en EasyCap av en kompis, (dock inte det paketet länken leder till) nu undrar jag lite över detta.
Behöver jag en scart kontakt (en lös) om ni förstår vad jag menar (ingår i paketet länken leder till men fick inte med ngn), för att koppla in det? Vart köper man isåfall en sådan?
När jag fått över filerna (vhs till datorn) måste jag konvertera dom då för att kunna bränna på DVD? Hur/vilket program använder jag då för att konvertera?
Hur stora blir VHS filerna? Måste jag dela upp dom för att få plats på en dvd skiva, i så fall hur delar jag upp dom?
Finns det ngt prog. som gör att jag sedan, när jag fått över filmerna, kan lägga till lite menyer osv? Typ som på en dvd film.
Hoppas jag kunnat föklara lite vad jag är ute efter så att ni förstår. Har egentligen inte tänkt att bli ngn expert på detta men kan ju vara trevligt att testa lite när man väl har möjligheten.

Nero som följer med de flesta brännare fixar att både konvertera det till lagom storlek, menyer och bränna ut det.
Scartadapters finns på Classe eller i vilken pryl/tv-handlare som helst.

#1 okej, tack! hur fungerar det att konvertera och lägga till menyer i nero osv? för nero har jag ju.