Skicka kvitto till nya ägaren?
Jag sålde min gamla dator förra veckan och nu vill den nya ägaren har kvittot.
Kan ägaren lämna in datorn på Onoff fast i en annan stad och få ut garantin på det viset? Annars kan jag tycka att det är helt onödigt att skicka kvittot.
Kvittot innehåller dessutom personuppgifter till både mig och sambon..
Vad som går att läsa på nätet i den frågan, så gäller inte garantin i tredje part. Googla!
Enligt andra som skrivit i samma fråga, så är det i så fall du som får lämna in datorn åt din köpare om den pajjar eftersom kvittot är knutet till er personligen i namn etc.
Ska dock låta det vara osagt om det stämmer, så ring till din konsumentvägledare och fråga i veckan så for du ett helt korrekt svar.
Jag skulle inte lämna ifrån mig kvittot. Det är ju min handling mitt bevis på att datorn är betald.
Möjligtvis att köparen skulle få en kopia där det står skrivet att det är en kopia.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Har för mig att ett kvitto är en personlig handling.
När jag säljer eletronik så skriver jag ett kvitto i word och tar en kopia på orginalkvittot som jag skriver kopia på.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Tack för svaren! :)