Kan inte koppla upp till vårt trådlösa internet?
Jag har stora problem nu!
Min laptop lade av igår morse, jag kunde inte starta den och var tvungen att åka in till skolan och installera om hela skiten… Men nu lyckas jag inte koppla upp mig till vårt trådlösa internet här hemma!
Jag skriver in rätt nätverksnyckel och allt verkar ok, men den kör bara några försök att ansluta och sedan lägger den ner. Pappa satt hela kvällen igår och kollade inställningarna men hittade ingenting.
Jag har deadline på fredag och har verkligen inte tid med det här!
Jag kunde koppla upp mig till internet i skolan igår utan problem. Men vädret gör att jag inte vågar åka in.
Åhh… Jag får panik! Vad kan det bero på att den bara inte verkar vilja stanna inloggad utan loggar ut så snart den får nån kontakt…?

Mvh Stephanie 

Om du har en kabel, så kan du kanske lösa problemet tillfälligt?
Jag vet inte, ska kolla. Kan man ha kabel samtidigt som man har andra datorer kopplade till den trådlöst?

Mvh Stephanie 

Det verkar som att det fungerar! Det känns lite segare, men jag vet inte om jag bara inbillar mig det… Glad att det funkar i alla fall!

Mvh Stephanie 

tråd/kabel är stabilare än trådlöst alla ggr.
/Fridaybrew

Och det är inga problem att köra på kabel samtidigt som det trådlösa. Kabel brukar gå lite snabbare. Om det är långsamt kan det bero på exempelvis en skadad kabel om det inte bara är nätet som laggar.
Om det bara är den datorn som krånglar på det trådlösa nätet så prova att uppdatera drivrutinerna för det trådlösa nätverkskortet. Det har hjälp mig några gånger då en dator inte velat ansluta.