Lättanvänd gratis FTP-klient efterlyses
Svärfar behöver en lättanvänd FTP-klient till Windows XP. Känner ni till någon? Gärna en gratis om möjligt.
WinSCP klarar ftp, sftp och scp. Kan köras med Commander gränssnitt eller Explorer gränssnitt vilket man föredrar.
Kan laddas ned med installationsprogram eller som endast flyttbar körbar fil som ej kräver installation.
Och ja, den är gratis 
FileZilla
google is your friend
Jag tycker alla FTP-klienter ser så röriga ut när jag googlar och kollar skärmdumpar. Men jag kanske misstar mig?
Svärfar är inget vidare på datorer och behöver ett lättanvänt program.
Ska ge Klassic ftp en chans.
http://www.nchsoftware.com/classic/index.html
Ftp-stöd brukar ingå i de flesta filhanterare, så det brukar inte vara nödvändigt att installera ett särskilt program för det, om man inte är ute efter någon speciell finess. Skulle bli förvånad om inte vanliga Explorer (om den fortfarande heter så även i nyare versioner av Windows) inte har ftp-stöd.

En fråga som dyker upp för mig här är om det möjligen finns stöd för automagisk inloggning med explorer. Jag får upp en inloggningsdialog när jag ska gå till en ftp med explorer, och med ftp funkar netrc för inloggningen, men explorer verkar strunta i netrc.
#7: Men för klåpare som jag, som inte vet vad netrc är, så märker man nog inte den bristen…