Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 1596 ggr
TheUnknown
0

OT - Tappade telen i toan. Hjälp.

Jag har en Sony Ericsson G900i och har sånt oflyt att jag tappade den i toan idag… Dök efter den och slängde den på sängen, tog ur batteri, simkort och minneskort. Hur ska jag göra? Den hade redan dött när jag slet upp den ur toan, antar att den inte kommer klara sig. Men finns det inget man kan göra?

Jag har hört att man ska kunna lägga den i ugnen i någon/några timmar på svag värme. Men hur länge är det och på vilken värme? Och min lillebror pratade om att det kan finnas ett "extra" batteri inbyggt i telefonen så att telefonen blir väldigt "osäker" på värme…

Som ni märker… Jag kan verkligen inte det här… Snälla hjälp mig, kom med ideér och tips. Och förklara väl för jag är trög när de handlar om sånt här.

/Anna

TheUnknown
0

Skriv gärna till min mejl, swe___@hotmail.com (3 understreck) då jag inte kollar iFokus så ofta…

Moa-16
0

Haha, det har hänt mig. Först var mobilen helt knäpp. Men efter någon dag var den som vanligt igen. Konstigt(?) Men det torkar väl ur:bigeyes: Eller nåt. Kan inte heller det här,tyvärr ;)

pentsium
0

lägg den i en burk vanligt ris eller torkade ärtor så att den ligger helt begravd. låt den ligga så i vanlig rumstemperatur en vecka så har det sugit ur allt vatten

TheUnknown
0

#2 Haha. Jag råkade spy på en med. ^^ Den stendog den med. Men dagen efter funkade allt som det skulle… Förutom det viktigaste, sändingen. Haha.

#3 Okej. Tack. :) Får testa med det. :) Ska batteriet också ligga i? :P

MagArne
0

Ja, lägg i allt fast batteriet ska inte vara monterad i telefonen.

TheUnknown
0

#5 Hehe nepp. Så mycket fattade jag i alla fall. :) Tack. Ska fixa ris i morgon. :)

ebbapersson
0

Min kompis la in sin i ugnen i bara tio minuter (vet inte vilken värme) men den funkade sen!

FeliciaS
0

Har en kompis som tog isär alla delar och la dem på elementet. Mobilen funkade fint sen igen.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

MagArne
0

Några framsteg med mobilen? Fungerar den?

TheUnknown
0

#9 helt otroligt, ja, efter bara ett dygn i ris funkade den. :) Tack så mycket. :)