Avsaknad ÅÄÖ
Om jag skulle köpa en laptop från utlandet och det inte finns å, ä och ö hur gör man då?
köper nytt tangentbordsats till just den datorn som är svensk.
eller så använder du bara samma. enda skillnaden är ju att knapparna inte har åäö utan bara andra tecken på dom.

Klisterlappar på tangenterna?
TACK
#2: Om någon fått klisterlappar att fungera någon längre tid tar jag gärna emot tips på vilka klisterlappar som då använts. jag gjorde en helt egen tangentbordslayout (bokstäver på samma gamla vanliga ställe, men samtliga tangenter har fyra tecken och så vidare och jag kan även skriva tecken med piltangenter med mera) och jag skrev då även ut klisterlappar. Detta fungerade bra ett tag, men efter några månader hade fett och vad det nu är från fingrar tagit sig igenom etiketterna (de för de mest använda tangenterna i alla fall) och klisterlapparna började då att glida omkring på tangenterna. Visst kan man använda ”kondomhandskar” (som vi kallar dem på jobbet…) när man skriver, men hur kul är det…? Och dyrt blir det ju också i längden…
Funderar på om det kan hjälpa att spreja klisterlapparna med något, typ klarlack eller liknande, men har ej provat.
Kanske skulle skriva en ny tråd om detta…