Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 3499 ggr
signemo
2

Utskriftsfråga

Om jag skriver ut drån ex. Word bokföring m.m. så kan jag ju bestämma det teckensnitt och den teckenstorlek jag vill ha på utskriften.

Men om jag har uppe en hemsida , ex, datorn i fokus och jag vill ha en större text , bid utskrift hur ändrar jag då teckenstorleken.

Var rädda om varandra

Monarchy
0

du kan alltid zooma

signemo
0

Jo , för att få större bild på skärmen.

Men om jag vill att utskriften skall ge större tecken storlek.

I Word kan jag ju ställa in ex. Times New Roman med teckenstorlek 12 eller 14 eller 36 och så blir utskriften därefter.

Men om jag är inne på en hemsida, vill skriva ut denna, och vill att utskriften skall var i ex storlek 14 eller 16-

Menar DU att jag zomar upp den innan. Det brukar väl inte funka?

Var rädda om varandra

Kaj
0

Detta beror vanligtvis på vilken webbläsare du har.

Om du t ex har Internet Explorer 8 så gör du så här.

1. Ta upp sidan du vill skriva ut.
  2. Gå till Arkiv, förhandsgranska
  3. Högst upp har du nu valen för att ställa in storleken på sidan vid utskrift. Valen är Förminska (sidan anpassas automatiskt så den får plats på en utskrift) 30% - 200%, samt Anpassat (eget värde).
  4. Skriv ut sidan från förhandsgranskningen
guraknugen
0

Och om du har Opera (du nämnde inte vilken du har, så vem vet?) är det bara [Arkiv ? Skriv ut… ? Alternativ ? Fyll i rutan för ”Skala utskrift till” eller välj en av de ”fördefinierade”]. Dock påverkas säkert även storleken på bilder av detta tilltag. Vet inte om detta är operativsystemberoende, men så gör man i alla fall i Ubuntu 9.10.