Google chrome
Hej , Kan man inte ändra färger i Chrome ? Hittar det nämligen inte o jag har sökt efter svar och det enda jag fått upp är att man måste ändra i operativsystemet i så fall. Stämmer det ?
Både i firefox och i IE går det ju att byta färgsnitt, därför trodde jag det funkade med denna webbläsare oxå, har jag så fel ? Däremot går det att ändra teckensnitt på samtliga.
Är Google Chrome ovanlig om man jämför med de andra 2 jag nämnde ovan ?
Det handlar verkligen om tycke och smak vilken som passar en bäst, det som är bra/trevligt med det ena är sämre med en annan.

Inte för att jag fattade riktigt vad du menar, men om du tittar på Google Chrome skins kanske du hittar vad du letar efter.
Nej jag menade inte skins utan färgnyanser på själva texten Som t.e.x. texten i inläggen är grönt, förutom när man skriver, det blir grönt efter man skickat, texten på höger sida är blå och texten på vänster sida är svart, är du med ?
De flesta förstår inte varför jag har flera olika färger men jag ser det bättre och tycker även det är snyggt.
Förlåt för att jag är korkad på att förklara.
Puff 
Finns det inte i Opera heller ?
Har letat men finner inget därför frågar jag här.
Hm… är lite oförstående bara. Med din webbläsare med dina inställningar har alltså Inläggen grön text, texten till vänster är svart och texten till höger blå? Till vänster och höger om vad då? Vad händer om du är på en sida som har text i fler än tre ”kolumner”? Blir det olika färg på allihop då?
I Opera kan du ändra färg på texten, men normalt vill man ju ha sidans originalteckensnitt och -färg.
Det du kan välja i Opera är teckensnitt, storlek, färg, tyngd, genomstruken och så vidare för dels proportionella, dels icke proportionella teckensnitt. Sedan kan du också välja färg på oklickade respektive klickade länkar, samt om respektive ska vara understruken. Något annat kan jag inte se att man kan välja.
Jag har Firefox också – du sa ju att du kunde göra inställningarna du pratar om även i Firefox. Kan du berätta för mig hur man gör dessa inställningar i Firefox kanske jag förstår mer vad du menar och kan besvara din fråga beträffande Opera med ett tydligt ja eller nej. Det lutar i alla fall åt nej just nu, men det kan ju som sagt bero på att jag inte fattar vad du menar.
#5, Förlåt om jag är otydlig men jag vet inte hur jag ska förklara det på annat sätt men kan försöka.
Inläggen har grön text ja ( imitten på sidan där man läser och skriver inlägg) och de högra är blå, jag menar där man har sina "favoritsajter" och "mina vänner", samma sida där man loggar in och ut.
Vänster sida menar jag där de "senaste inläggen visas" , "skriv inlägg och sök på sajten" är du med var jag menar då ?
Vad är kolumner ?
Jag försökte ändra teckensnitt i opera men det funkade inte men färg fanns det inget men du säger ju att de finns så då får jag väl leta vidare.
I firefox gick jag in i verktyg, inställningar, vidare till fliken innehåll där står teckensnitt och färger, det står oxå standardteckensnitt. sen finns det en knapp "avancerat" Där har jag ändrat somjag vill ha det, samtidigt har jag kryssat för rutorna "låt sidor använda egna teckensnitt respiktive färgsnitt.
Kan låta konstigt men det är så jag har fått det till olika färger o teckensnitt är du med guraknugen ?
Tack för att du äntligen svarade hehe. Jag blir tokig på när det inte funkar som jag vill, jag kom på att jag gillade opera mer än google chrome oxå hehe.
Guraknugen, jag hittade teckensnitt och färgsnitt i opera nu men det funkar ju inte, kan det bero på skalen man använder tror du ?
Sen kan jag inte svara på inlägg inne på sajten "tv" men de övriga går, fattar inget haha, guraknugen hjälp
Ska tillägga att det är opera jag menar ..
#7: Det verkar som att de inte lagt ner något större arbete på just den biten, eller så är det jag som gör fel. Lyckades ändra storlek på teckensnitten men färgval och lite annat verkar den skita i. Kan tänka mig att ingen märkt detta (eftersom ingen använder det…) och att det därför inte kommit in några felrapporter om det…
Har fortfarande inte senaste versionen av Opera heller, eftersom den inte kommit i en Linuxversion än, tror jag. Har inte kollat senaste dagarna i och för sig.
Antar att det är tänkt att man ska välja ”Eget läge” i [Visa ? Stilmallar] samt att man ska fippla lite i [Visa ? Stilmallar ? Visningslägen] samt [Verktyg ? Inställningar ? Webbsidor].
Om man har problem kan man använda Operas IRC-funktion och gå in i gruppen Opera och ställa sin fråga (på engelska). Först [Verktyg ? E-post- och samtalskonton] för att skapa ett konto, välja lite grejer, bland annat IRC-nätverk (OperaNET, Europa kan vara lämpligt i detta fallet). När man fipplat klart kommer en ny meny att skapas som heter Samtal och man klickar då [Samtal ? Anslut till ? OperaNET, Europa] och så vidare. Man kan också lägga till Samtal i panelen som kommer fram med F4 och välja rum där.
#8: Skrev just ett svar på inlägget ”Fuskbyggarna” på ”TV”. Skrev inte om ämnet utan testade bara. Det funkade, som du kan se om du går dit, om ingen hinner ta bort mitt meddelande innan dess – det håller sig ju inte till ämnet direkt…
#9, Okej, det där med Operas IRC funktion lät för avancerat för mig dock, de vågar jag mig inte på hehe.
Jag har ju fipplat en hel del redan men det är nog som du säger att dom inte har fått in felrapporter om färgvalen.
Att jag inte kan kommentera inne på tv sajten är det oxå ett opera fel ? Använder jag firefox så funkar det.
Det är enbart på den sajt jag inte kan skriva i, är det inte konstigt ?
Tackar så mycket för all din hjälp.
#11: Bör ju som sagt inte vara ett Opera-fel eftersom jag just skrev ett inlägg där med Opera, som sagt. Om du menar TV iFokus alltså, vilket jag trodde. Annars får du ge mig en länk så ska jag testa.
Ett tips förresten, om någon sida inte vill fungera med Opera, så kan man låta Opera identifiera sig eller maskera sig som en annan webbläsare och på så sätt lura sidan att inte skicka skräpkod till Opera, vilket vissa sidor tyvärr gör eller har gjort tidigare (exempelvis MSN för några år sedan, tills Operafolket avslöjade dem och de tvingades ändra sin skitsida).
#10, jag hann läsa det men jag kunde inte kommentera där inne alls.
#12, Jo det var inne på den tv sajt på iFokus jag menade. Men eftersom de funka för dig så måste de vara nått med mina inställningar eller ?
#13, Men om jag gör det kommer jag väl att förlora alla mina inställningar i så fall ? Är det lätt att ta bort om de skulle gå åt skogen ?

#15 Om jag minns rätt så ställer man in den maskeringen för just den websidan som strular, så den gör det bara på sidorna som du har valt.
#16, Okej, orkar ni förklara hur man gör det ?
Hmhm jag finner inget med mina inställningar som skulle vara konstigt, kan fortfarande inte kommentera inne på tv sajten (ifokus), märkligt.
Högerklick på sidan ? Inställningar för webbplats… ? Nätverk ? Webbläsaridentifiering ? Välj något ? OK.
Inställningen gäller endast den webbplats där du gjorde den. Funkar det inte kan du ändra igen till något annat eller ändra tillbaka som du vill.
#18: Vad händer när du försöker kommentera? Finns det ingen ruta att skriva i? Går det inte att skriva i rutan? Händer inget när man vill skicka?
Opera är ibland väldigt pigg på att använda sig av sina tidigare inlästa sidor, så om det inte finns någon ruta att skriva i kanske Opera tror att du inte är inloggad. Prova F5 i så fall (eller klicka uppdatera-knappen) och se om rutan kommer fram.
#20, Jo det finns en ruta, det händer ingenting när jag försöker skriva, det går inte att skicka ett tomt inlägg.
Jag har provat uppdatera flera ggr men det hjälper inte.
#19, Okej ska testa det och se ifall det hjälper.
#19, Jag testade men det hjälpte inte, det gjorde ingen skillnad, kan fortfarande inte skriva i rutan.
Funderar på om de klantat sig med nya versionen. Bara för testsyfte skulle du ju kunna installera den gamla versionen och se om det fungerar med den. Opera 10.10 alltså, den som jag har och som tydligen fungerar (i alla fall Linuxversionen, men det ska nog inte spela någon roll).
#23, Okej jag har 10.50 nu,
Ändras inte mina inställningar om jag bytar till en äldre då ? Eller blir det detsamma oavsett vilken version man har ?
#23, Det funkade tyvärr inte. Detta var ju märkligt rent.

Och jag har en ännu äldre Opera, och den beter sig annorlunda när man klistrar in någonting. Det klistras direkt, innan dialogrutan kommer upp där man blir erbjuden att klistra in text, så den är det bara att stänga. Det är nog snarare en bugg i databassystemet som hanterar iFokus, det verkar vara en Microsoft-historia. Jag antar att det handlar om något som avviker från standard.
#26, Okej, då går det inte att göra något åt alltså ?
#26, Såg att du hade testat inne på tv och det funkar för guraknugen oxå, problemet är att jag inte får nån markör i textrutan ens. Irriterande.
#27: Man kanske kan påtala problemet för iFokus support och hänvisa till denna tråd? Har man tur har de viljan att åtminstone ta reda på vad som är fel, trots att du inte använder Internet Explorer eller Firefox…
#29, Bra ide, ska jag göra tack.
Men oavsett vilken webbläsare man har borde dom ju kolla upp de, om det nu är hos dom felet sitter.
#30: Det hela är ju lite märkligt som sagt, i och med att det fungerar för mig och att det dessutom fungerar för dig på alla andra ifokus-ställen, men inte just där, så det tyder ju kanske lite på att något är galet just där.
Om sidan ifråga bara följer de standarder som finns så ska det absolut inte vara något problem att använda Opera. Kan dock se två undantag, kanske inte så relevanta i just denna situation dock, men ändå:
- Det kan ju vara någon bugg i just din version av Opera, vet inte om vi fastställt detta än. Du kan ju alltid klicka [Hjälp ? Rapportera problem med webbplatsen…] i Opera när du befinner dig på en webbplats som inte fungerar som den ska. Du kan där även beskriva felet i ord och jag tror då att du måste skriva på engelska, även om det inte framgår direkt… Detta är i alla fall ett förhållandevis enkelt sätt att rapportera webbplatsrelaterade buggar i Opera.
- Vissa sidor stänger automatisk ute vissa webbläsare, ofta är Opera i så fall med i listan över utestängda webbläsare, men man kan ju då fråga sig varför Opera skulle vara utestängd från just TV-sidan och inte övriga sidor.

Och om Opera är utstängd så kan den ju mima att den är IExplore om jag inte missminner mig.
#31, Ja det är mycket märkligt, det fungerade ju för andra oxå, problemet är att jag inte kan förklara det på eng annars hade jag kunnat rapportera om det, sen lär jag inte ens förstå hälften om jag nu får svar, speciellt inte om det handlar om sånt här.
Jag tror förr att det kan vara nått galet med själva sajten på nått vis, alltså inte i webbläsaren. Om det skulle vara en bugg i min opera skulle det ju inte funka på de andra sajterna heller väl ? De skulle vara ännu konstigare att den bara stänger av vissa sidor, av vilken orsak då liksom ?
Vill återigen tacka för din hjälp, de uppskattas verkligen.
#32: Korrekt.
#33: Inte mycket att tacka för, mer än möjligen någon form av moraliskt stöd, men var så god i alla fall. Det hade nog varit lite lättare om man haft din dator framför sig, gissningsvis.
Opera 10.50 verkar ju inte ha kommit för Linux än (kollade just) så jag kan inte testa under samma förutsättningar som du än heller. Får väl se när den kommer, om jag får samma problem som du då. Fast å andra sidan skriver du ju att det inte funkade för dig med 10.10 heller, så det lär ju inte heller vara till så mycket hjälp. Det verkar nästan som att Opera inte trivs i din dator…

#34, haha, kanske är det så att den inte trivs hos mig. Kan ju hoppas det uppdateras snart så kan man ju hoppas det blir bättre, tills vidare kör jag med turbon om jag ska skriva där inne