Ljud
Har en liten fråga den kommer lite konstiga singnaler från mina högtalare så när jag inte lyssna på nå musik eller något så hörs de där ljudet vad kan vara fel
ps väntar på ett spännande svar

Då lär du nog få vänta. Blir säkert bara en massa tråkiga svar med en massa tekniska termer eller förslag på nya högtalare. 
Nej, nu var jag elak. Kanske blir man så när man varit vaken hela natten. Bara så att alla som inte känner mig förstår det, jag menar inget illa. Låter värre än jag bits. hihi
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Helt klart en demon som bosatt sig i dina högtalare. Du får anlita en shaman för att driva ut den.

Om du har billiga Biltema högtalare eller liknande så finns det visserligen en liten möjlighet att de är dåligt avstörda. De kan då plocka upp alla möjliga signaler, demodulera dessa, förstärka och sända ut i högtalarna. I så fall får du anlita en shaman med kunskaper inom elektromagnetisk kompatibilitet (EMC).
#0: är det en konstant surr eller är det annorlunda ljud när du till exempel scrollar ett fönster eller mycket rör sig på skärmen?
Dell datorer har en konstig bugg i att det liksom tjuter i högtalarna när saker rör sig på skärmen. Mycket irriterande, men tyvärr finns ingen lösning. Något som fungerar ganska bra är att placera ljudkortet så långt från grafikkortet som möjligt, men detta kräver att du öppnar datorlåden och trixar, så om du inte är van vid detta skulle jag rekommendera att du låter bli.
Jag brukar stänga över högtalarna när jag inte spelar musik.
Mvh // Johan

det är annorlunda ljud när jag tex scrollar på sidan eller när jag rör ganska mycket på skärmen de låter ändå när jag inte rör mussen eller scrollar
Låter ändå som samma problem som jag har. Enligt Dell så har dom ingen lösning på det. Tyvärr så finns samma problem på flera olika modeller och jag vet inte om dom fixat det ännu.
Vad har du för dator?
Mvh // Johan

ja du bra fråga just nu sitter jag inte vid den men jag kan ju kolla när jag kommer hem jag kan säga så här att de är en p2 och de e 256 mb i ram minne mer kan jag inte säga just nu och vad de e för ljud kort de kan jag inte häller säga men de är ett ATI kort tror ja ja kan tex inte sätta i en av dem nya nätverkskorten och grafikkorten

#4 Psyflex,
Är det förstärkare inbyggd i högtalarna? Är det USB eller vanliga?
Tror inte det är en bugg. Det är dåligt avstörd elektronik. Rätt kass av Dell. Att de säger sig inte ha en lösning beror nog på att en sådan skulle vara kostsam.
Eftersom det låter när man scrollar, hade jag provat:
1. Andra högtalare.
2. Ett annat grafikkort. Ett grafikkort genererar rätt höga frekvenser som kan sprida sig till andra delar av datorn om de inte filtreras korrekt.

Du har en Compaq dator psyflex. Jag lovar. Jag vet. 
Audiatur et altera pars

ok men vad e de för fel på compaq nu då???

Sa jag att det var fel på Compaq? Tror jag inte, bara att din Compaq är lite gammal.
Audiatur et altera pars

ja men de spelar ingen roll de funkar tills jag skaffat en ny