Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1504 ggr
Kaj
0

Förhandstitt på Internet Explorer 9

Internet Explorer 9

En liten snabb titt på en väldigt tidig IE9

Skarp version möjligen sent i år

MichaelE
0

Intressant att titta under IE testing center där microsoft antyder att den nya IE9 slår alla andra webbläsare och ska därmed vara mer korrekt efter alla typer av koder (CSS & html samt javascript). DEtta återstår att se eftersom IE alltid har varit sämre (eller för snäll) när det gäller just att koda hemsidor.

Kaj
0

Vet även att Microsoft har ett framtida projekt på gång där de avser att helt och hållet ändra inriktning på webbläsare. De har tagit fram ett dokument som ger detaljer på en helt och hållet "sand-box"" baserat webbläsare som mer skall vara av typen Operativsystem. Allt för att minimera risker med att websidor skall kunna manipulera och föra in skadlig kod, tydligt försvåra att man får in virus, malware med mera från websidor.

Det jag kunde utläsa av dokumentet som jag läste för ca 1 år sedan var att en framtida webbläsare skulle vara byggd som ett operativsystem inom ett värdoperativsystem med helt avgränsade säkerhetsdelar som inte skulle kunna påverka värdoperativsystemet.

Dokumentet vara bara en draft till deras utvecklingscenter och jag har inte hört något mer från detta sedan dess - men hemligt var det nog ivf

guraknugen
0

#1: Det sa de väl om IE8 också, i och för sig, men ändå hamnar den i botten i de flesta tester… Men om inga andra webbläsare utvecklas på några år så kanske de får rätt denna gången…

Janne64
0

Går man in på testing center på länken ovan så slår ju IE9 allt, känns liiite tillrättalagt i mina ögon.

Kaj
0

Gazelle är arbetsnamnet på den (eventuellt) nya Sand-box browser Microsoft planerar.

En kort länk om Gazelle hittar du hrä. Men dessvärre har man tagit bort länken till dokumentet som beskriver hur de tänker att infrastrukturen och funktionaliteten skall bli (se dock länk nedan)

Här hittar ni lite mer teknisk information om Gazelle
Längst ner hittar ni en länk till Microsoft interna PDF dokument som är på 16 sidor och beskriver i detaljerad form hur de tänkt att den skall fungera.
(lite gran som en browser som körs som en virtuell maskin på ett befintligt OS)

Lynxx
0

2010-03-18 12:57 - PC för Alla:
Internet Explorer 9 åtta gånger snabbare än IE8

http://www.idg.se/2.1085/1.303642/internet-explorer-9-atta-ganger-snabbare-an-ie8

Jämfört med den äldre IE7 så är IE9 hela 45 gånger snabbare. Dessvärre visar IE9 inte upp några upphetsande resultat jämfört med Google Chrome 5 och nya Opera 10.5 som fortfarande är rejält mycket snabbare än IE9.

Testresultaten från Betanews visar följande siffor i tester gjorda med testverktyget Sunspider i Windows 7:

1. Google Chrome 5, 69,83 poäng
2. Opera 10.5, 68,64 poäng
3. IE9, 44,77 poäng
4. IE8, 5,59 poäng

-------------

/L