Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 4320 ggr
namiba
0

acer stänger av sig själv

Hej På er!

jag har haft en acer aspire 7530g som stänger av sig själv  fläkten blåser ut luft hellt ok och jag har öpnat hela datan och rensade ordentlit när det blir lite belastat till exempel på youtube då stänger av sig själv men om jag lotter datan på då funkar utan prblem vad kan det vara fellet.

M V H

Inkanyezi
0

Det kan bero på dina strömsparinställningar, dvs inställningarna för skärmsläckare, när hårddisken ska stängas av och när datorn ska stängas av. Om du till exempel tittar på en lång film på YouTube, så kan datorn vara inaktiv så länge att strömsparfunktionerna kopplas in. Strömsparfunktionerna räknar tiden för den senaste inmatningen från användaren.

Stänger den verkligen av sig? Är det inte bara skärmen som blir svart? I så fall tänds den igen om man trycker på en tangent, man kan trycka Skift, som inte gör någonting med det som pågår på skärmen.

namiba
0

när jag har datan på om jag inte rör den det händer ingenting men om jag rör den till exempel logar in på you tube eller om jag ska söka efter virus så slocknar datan helt jag vet inte vad jag ska göra då men om datan e på 2 eller 3 timmar det händer inget bara om jag inte logar in på de sidor jag skrivit ..

guraknugen
0

Är du säker på att det inte är datorn som slocknar? Kan inte riktigt se framför mig hur data skulle kunna "slockna" (raderas?).