Ta bort bokmärke
Hej jag har Opera som webbläsare och när man ska spara en webbsida så kan man bokmärka sidor, då läggs alla webbsidor i en enda lång rad men om jag nu vill plocka bort en del av dom hur gör man då ?
När jag går in på "hantera bokmärke" så finns dom inte där och det går inte bara att högerklicka på dom för att plocka bort dom.
Tacksam för hjälp.
När du bokmärker en sida, exempelvis med Ctrl+d, kommer ju en liten dialog upp där du kan välja var du ska lägga ditt bokmärke och du kan även skapa nya bokmärkesmappar där. Struntar man i det så hamnar de naturligtvis alla i samma mapp, alltså direkt under bokmärken.
När jag väljer [Bokmärken ? Hantera bokmärken…] får jag upp något som ser ut som en filhanterare, alltså med ett mappträd till vänster och innehållet i den för tillfället valda mappen på höger sida. På båda sidor kan man högerklicka på mappar eller bokmärken (endast mappar på vänster sida) och välja ”Ta bort” eller bara markera något och trycka på delete-knappen.
Har du klickat på någon mapp på vänstersidan (om du nu har några mappar) så ser du ju på högersidan dess innehåll, både mappar och bokmärken. Har man väl gjort det kan man ju undra hur man kommer tillbaka överst, alltså ”ovanför” alla mappar, där de mappar som inte ligger i någon mapp ligger, om du förstår vad jag menar. De verkar inte ha tänkt till riktigt där, men jag kom på två sätt att komma uppåt till högsta nivån:
Antingen klickar du under alla mapparna på vänstersidan, eller så kickar du på den översta mappen på högersidan, den mapp som ser ut som en mapp med en halvcirkel-pil, eller vad man ska kalla den. Till höger om symbolen står namnet på den mapp man för tillfället ser innehållet i. Symbolen betyder helt enkelt ”gå upp ett steg”. Har du ingen mer sådan att klicka på är du redan högst upp och då bör du se de bokmärken som du ser i menyn ”bokmärken”.
Om du vill ha snabbare svar kan du ju skapa ett IRC-konto i Opera och besöka rummet Opera på Operanet Europa, exempelvis. Inte för att alla svarar blixtsnabbt där heller, men det är i alla fall folk där jämt. De flesta håller säkert på med annat samtidigt så det kan ju ändå ta ett bra tag ibland innan någon läser din fråga. Och det är ju engelska som gäller där också.
Skapa ett IRC-konto kan du göra via verktygsmenyn. Därifrån tror jag det ger sig självt hur man gör. Annars brukar det lösa sig med lite experimenterande.
Jag visste inte att man kunde spara bokmärke genom ctrl+d, så tack för de. När jag vill spara en sida väljer jag bara "bokmärk sida" .
Jag får oxå upp de här s.k trädet men det enda som finns där är bokmärke/favoriter från ie och ff men opera fanns ej med. Dock fanns det en papperskorg
Och nu när jag hade testat dina 2 sätt , Jo men se där Guraknugen,, dom fungerade ju. Du är BÄST, TACK haha
Ang att skapa konto inne på opera är för mig inte lönt då jag är så dålig på eng o jag lär inte fatta nått av vad dom säger o sen formulera frågan på ett bra sätt även de på eng kommer det ta 3 år så jag tror jag hoppar men jag har ju dig här 
#3: Annars kan ju jag fråga åt dig, om jag inte skulle veta själv… 
#4, Eller hur