Gratis program för att ta bort program
Ibland kan det vara svårt för att inte säga omöjligt att helt få bort program man installerat på sin dator. Även om man använder Ta bort program så tas inte alltid alla referenser bort.
Detta är speciellt ett problem om man försöker avinstallera ett antivirus program för att sedan lägga på ett nytt program där alla referenser verkligen måste bort för att inte datorn skall bli instabil.
AppRemover är ett gratis program som skall fixa detta problem hos många program inkl antivirus program
Hm… man kan ju undra vad folk installerar för pajasprogram ibland, som inte går att avinstallera helt utan att blanda in tredjepartsprogram. Eller ligger felet någon annanstans och i så fall var?
Kanske man skulle hämta den för att rensa ännu mer skit, Är den på eng ?

#1 detta gäller inte sällan antivirusprogram från erkända leverantörer som Symantec, Panda, McAffee mfl. Det är inte alltid helt enkelt att få bort dessa och de är knappast några pajas program.
#3: Så egentligen är det alltså Windows fel, eftersom det tycks vara för svårt även för icke-pajas-levernatörer att skriva väl fungerande avinstallationsrutiner (eller vad man nu ska kalla dem)?
Har aldrig hört att Mac-folket har dessa problem exempelvis, men jag är ju inte rätt person att yttra mig om det då jag varken använder Windows eller MacOS.
Hur det än är med saken, så måste det ju vara fel någonstans när det blir så här, exempelvis att något helt enkelt är för komplicerat någonstans, vad det nu kan vara. Frågan är bara vems felet är, som sagt.
Bara för att leverantören är stor betyder det inte automatiskt att allt de gör är bra produkter. Microsoft spottar ju exempelvis ur sig pajasprogram hela tiden, och de är väl rätt stora, om jag inte är helt felunderrättad.
Tänk att det inte kan finnas en enda kommentar från dig utan gnäll på Windows eller Microsoft.
Mvh // Johan

Microsoft eller Windows kan väl inte göras ansvarig för att en leverantör av ett program inte lyckas med att städa upp allt i registret od. vid en avinstallation. Vid lägg till ta bort program så anropas en fil i programmets installationsbibliotek som gör avinstallationen. Detta program skrivs av den som gjort programmet och inte av Windows eller Microsoft.
#6: I så fall har du nog bara läst en enda kommentar från mig i år. Tror det vanligaste är att jag inte ens nämner ”Microsoft” över huvud taget. Men jag har ingen statistik på det så det kan ju hända att ordet slunkit igenom ytterligare någon gång.
Däremot brukar jag klaga (=gnälla på ditt språk) på att folk säger ”datan” istället för ”datorn” och liknande.
#7: Ok, så det är inte Microsofts fel och leverantörerna du nämner gör inga pajasprogram, så vems är då felet?
#6: Här var det nästan nödvändigt att nämna Microsoft vid namn, annars hade det kanske blivit lite obegripligt som svar (eller snarare följdfråga) på #7…

Du är dig lik gura!
tack för tipset kaj, jag hade problem med nod32 tidigare, installerade om hela burken till slut =(
#10: Ja, precis som alla andra är sig lika.