Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1923 ggr
navarro
2010-03-24 09:39
0

SlowPCfighter

Klickade på en gratis genomsökning med ovanstående namn och dom tog bort 25 fel, men informerade samtidigt att jag har ytterligare 1.147 fel. Kan jag lita på erbjudandet på 139:- och ladda hem detta för att rensa datorn? Skall betalas med Visakort, jag gör aldrig detta med datorn, men har ett kort där jag bara för över pengar när något skall betalas. Det verkar väl lite överdrivet av mig, men efter att ha bott i Spanien 23 år har man blibit lurad och luttrad. Förslag på annat alternativ önskas!

Bogey
2010-03-24 12:32
0

Testa även andra fria scans.

Trend är ett seriöst företag så testa även deras "Housecall".

Avira har ett Rescue System, som du kan ladda ner och som skapar en BOOT-CD du kan starta datorn med för att rensa den utan att behöva starta Windows först.

Monarchy
2010-03-24 17:15
0

Ta det försiktigt med sånna dära saker, stor risk att bli lurad att få virus och eller lurad på pengar. Det kan vara svårt att kolla upp om företaget är seriöst men det går alltid att försöka googla och se vad folk tycker om dom.

Det finns mycket gratis som är bra, så satsa på det ist!

Vad har du för antivirus i dagsläget?

navarro
2010-03-24 21:34
0

`Jag har Telia och C-Clean vid start. Kanske skall jag ta bort C-clean?

navarro
2010-03-26 18:56
0

Hej igen! Nu laddade jag ner Housecall, som Bogey foreslog och fick in ett virus som blockerade allt. Har tur att grannen kan det mesta om datorer eftersom han ar larare i detta. Men nu har jag som ni ser tappat bort funktionen att andra till svenska, min dagor ar kopt i Spanien, nar jag bodde dar. Normalt ar det en ikon som det star E pa och nar jag har klickat pa den kommer det upp olika alternati for sprak och jag har da tryckt att jag onskar svenska. Var hittar jag denna funktion igen.

Loveferrets
2010-03-26 21:23
0

Du ska inte ta bort cclenaer för det är bra, däremot kan du prova scanna datorn med panda, men om din granne är lärare o kan mycke så fråga honom.

navarro
2010-03-27 10:59
0

Min granne har scannat igenom datorn nar han hjalpte mig och det var helt ok.

Bogey
2010-03-27 14:47
0

#4 Va! fick du virus via HouseCAll???

Det var inte så att HouseCall blockerade nått som den fann misstänkt och därmed även blockerade nån vital fil för Windows?

Nu var det visserligen väldigt länge sen jag använde HousCall men för att antal år sen använde jag TrendMicro's antivirus PCcillin och var nöjd med det då, men bytte då jag tyckte kostnaden drog iväg. Trend verkade seriösa då och PCcillin placerade sig bra i olika AV-tester.

[Beavis]
2010-03-27 15:46
0

Jag tror nog på det du föreslår Bogey att Housecall hittade någon/några riktigt elaka trojaner o virus och låste systemet. Det hände mig när jag installerade virusprogram hos en polare som var total novis och kört utan i nåt år. Det var i princip bara o formatera om. Önskar jag känt till nåt bra program för att boota o rädda lite filer då