Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 6733 ggr
SimsBrooke
0

(Svarar inte) i IE HJÄLP!

Som rubriken säger, jag har stora problem med mitt Internet Explor det blir väldigt ofta säkert 20-25 gånger per dag att sidan inte svarar, och jag börjar tröttna. Är det någon som vet vad det kan vara som gör så här?

Jag behöver verkligen hjälp, jag funderar på att köpa en extern hårddisk och föra över ALLT som är viktigt för mig och sen kanske installera om hela datorn, vill att det ska funka som normalt. Några funderingar vad det kan vara?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SwedenZoo
0

En bekant provade det för några veckor sedan, att installera om vid samma problem. Inget resultat tyvärr, veckan efter var det samma problem igen.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

MichaelE
0

Installera en annan webbläsare annars.

beem
0

Jag har problem på vissa websidor att IE inte svarar. Då öppnar jag med Firefox eller Google Chrome utan problem.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

SimsBrooke
0

#1 okej då behöver jag ju inte göra det dårå..

Jag vet faktiskt inte om jag vågar byta webbläsare kan man byta tillbaka om man inte är nöjd och vilken är isf bäst?

SwedenZoo
0

#4 Man kan ha flera samtidigt

guraknugen
0

Jisses… det är väl ingen som föreslagit att byta webbläsare. Installera en till bara. Själv har jag fyra stycken (Opera, Epiphany, Chrome och Firefox) installerade och det går utmärkt att använda alla samtidigt om man vill. Visserligen använder jag nästan alltid Opera, men skulle det någon gång hända att något strular kan jag använda någon av de andra webbläsarna för att testa om felet ligger i Opera eller någon annanstans. För felsökning, helt enkelt.

Så installera en webbläsare, vilken som helst (förutom Internet Explorer då, eftersom du redan har den). Nästa gång du får problem med Internet Explorer öppnar du den andra webbläsaren och testar samma sida i den. Funkar det bra och det fortfarande inte funkar i Internet Explorer så verkar det ju som att Internet Explorer inte kommer överens med just den sidan.

SimsBrooke
0

Men hur installerar man en till :O Det har jag aldrig varit med om att mankan ha :O

SimsBrooke
0

Dessutom har det inte varit några problem med internet explorer det började för några månader sen och jävlas..

SwedenZoo
0

Ladda hem Google Chrome. Det är enkelt, typ som att ladda hem vilken fil som helst. Tryck bara på hämta så är det snart klart.

http://www.google.com/chrome/?hl=sv

(För övrigt rekomenderas chrome)

SwedenZoo
0

Ofta kanske man tänker "Nej, men IE är ju så bra, det funkar ju hyfsat". Men när du laddat ner någon av de andra så märker man ofta skillnad i snabbhet mm. Det finns ju flera olika, testa dig fram vilken som passar dig.

guraknugen
0

#8: Det händer saker hela tiden i datorvärlden. Nya standarder och finesser dyker upp som svampar i jorden och din webbläsare blir äldre och äldre och saknar stöd för det nya. Fler och fler sidor med ny teknik poppar upp du kommer att råka på dem allt oftare.

Men det kan ju givetvis vara något som hänt med din webbläsare också, svårt att gissa härifrån.

SimsBrooke
0

#11 mjo det är ju det.. Men vilken föredrar ni bäst då?

SimsBrooke
0

Nu har jag google såf år vi se om det blir bättre.

Loveferrets
0

Opera gillar jag skarpt, den webbläsar`n har turbo fart Skrattande

Bogey
0

Själv gillar jag FireFox. Finns så mycket trevliga add-on's för att utöka funktionen. Skulle t.ex. inte kunna klara mig utan reklambockeraren AdBlock Plus.

[Woozy]
0

Håller med dig..

Addonsen till FF rockar.. Glad

MVH

Woozy

guraknugen
0

Säger inget, så minskar risken för ytterligare ett sandlådekrig i ämnet. Mitt tips är bara att prova allihop och se vad du själv tycker.

Bogey
0

#17  Flera har talat sig varma om andra webbläsare så jag tänkte jag kulle säga lite om varför jag gillar FF. Glad

Självklart ska hon testa runt och hitta sin favorit

guraknugen
0

#18: Ska kanske förtydliga att mitt inlägg nyss inte var avsett att tas personligt.

Jag har absolut min favoritwebbläsare (som den uppmärksamme säkert redan sett mig pladdra om i andra trådar), men jag kan väl säga i alla fall att det jag gillar med Firefox, som alltså inte är min favorit, är tanken bakom, öppen källkod och så vidare – något man inte kan säga om min favoritwebbläsare. Jag gillar principen när det gäller öppen källkod, men jag är inte insnöad på det. Det är inget självändamål för mig. Ett självändamål kan lätt bli ett självmål, om jag får ordvitsa lite här…

Det där med tillägg är väl kanske trevligt, men inget som jag ser som en avgörande fördel, särskilt inte om en annan webbläsare redan har allt jag behöver och lite till inbyggt.

Hm… hoppas nu att inte detta inlägget kan ses som en del i ett sandlådekrig, bara…

Bogey
0

Tog det inte personligt, men Chrome och Opera var redan presenterade så jag tänkte presentera en till. Du talade om sandlådekrig så det var det som jag reagerade på.  Tror inte det är nån direkt risk om man inte verkligen är ute efter det och lägger fram sina "åsikter" på ett sätt som främjar utvecklingen av ett sånt.

TS var ju oerfaren kring detta med olika webbläsare så det är väl bara bra om hon får lite olika personers favoriter och preferenser att jämföra innan hon bestämt sig vilken blir hennes favorit

mariatingsund
0

Ibland kan ju väl vara så att din dator är upptagen med något annat och under tiden den jobbar med det, pausar den i ie. Om du klickar samtidigt på ctrl Alt Delete knapparna, ser du om t.ex. antivirusprogrammet eller epostprogrammet eller något annat snurrar och tar upp minnet.

Jag brukar lösa sådana "hakauppsig-upplevelser" med att jag stoppar, klickar på en enkel sida bland mina favoriter, och sedan klickar igen på det jag vill se, då försvinner alltid problemet och det går fort. Det är nästan som om kopplingen är fel i just den sekunden men inte nästa. 

Att ha flera webbläsare gör ju inte datorn snabbare direkt.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

guraknugen
0

Att ha fler webbläsare påverkar inte hastigheten i datorn så länge man bara kör en åt gången. Kör man då en av de som inte är Internet Explorer är sannolikheten stor att det går fortare eftersom de flesta webbläsare är rejält mycket snabbare än de flesta versionerna av Internet Explorer, enligt de tester jag sett (har ingen möjlighet att testa själv eftersom Internet Explorer inte finns i någon version för mitt operativsystem).

Jag vet inte hur det är i Windows, men i mitt operativsystem märker jag ingen större skillnad om jag har en webbläsare öppen eller allihop (4 stycken i mitt fall) samtidigt. Självklart finns säkert en skillnad som går att mäta upp, men det är inte så att jag märker något i alla fall. Fast jag brukar inte ha så mycket flikar öppna i och för sig. Just nu bara 12 i Opera. Skillnad på min fru då som brukar ha kanske 40 flikar öppna samtidigt eller så (också i Opera).

Ni som använder Internet Explorer, är det verkligen sant att webbläsaren saknar stavningskontroll? Fick för mig det när jag läste en annan tråd på ett annat ifokus-forum, nämligen. Det kan väl inte vara möjligt år 2010? Måste vara någon som råkat avaktivera den bara, antar jag.

Loveferrets
0

"22, Jag kör windows 7 och jag märker ingen skillnad heller men jag har dock aldrig så många flikar uppe som du. Kanske 2-3 st bara. Skulle de gå segt i nån webbläsare så skiftar jag bara till en annan o kör med den nån kvart sen bytar jag igen.

Det ska finnas stavningskontroll i IE

Loveferrets
0

Skulle man inte finna stavningskontroll i IE så kan man installera detta

Verktygsfält

guraknugen
0

Okej, tänkte väl det.