Datorn iFokus

Datorn

Etikettköp-och-sälj
Läst 514 ggr
Tom
0

Pese för polare

Min väns dator fick sisådär en tusen miljoner volt i sig för ett tag sedan. Han slängde den och har nu insett att det är enklare med dator än utan.

Han tänker bara använda den till att kolla e-post och att surfa någon gång.

Är det någon som vet om de billigaste bärbara på tex PC City är någonting att ha?

Tom

johan
0

De billigare bärbara datorerna brukar ofta vara så stora och tunga att de är mer som skrivbordsdatorer i bärbart format.

Å andra sidan kanske man kan stå ut med det om man inte släpar runt på den varje dag. Sedan får man ju också vad man betalar för. Jag är rätt övertygad om att Acer-datorerna är värda pengarna, men det går så klart inte att jämföra med en bra bärbar för dubbla priset.

Mvh // Johan

Tom
0

Han lär inte bära runt på den så ofta och om han gör det är han så stor och stark att han knappast lär bry sig  ;-)

Men jag tänker på vissa tillfällen då det skulle underlättat om han hade haft en bärbar.

Tom

mans
0

Jag tycker att en begagnad bärbar från t.ex. inrego.se är ett prisvärt köp.

Man kan ofta få nån årsgammal "het" burk till riktigt bra pris. Oftast väger de mindre och funkar bättre än nya, billiga burkar för samma pris.

Oskar
0

Om det verkligen bara är surf och epost han ska ha den till så räcker det ju med i stort sett vilken dator som helst.  

Oskar

Tom
0

#3, Kalasbra! Det där är precis vad han behöver. Tack!

#4, Precis. Men jag vill att han ska ha någon form av garanti på prylarna. Så begagnat av privatperson är inte så bra.

Tom